JANGAN LUPA TARIKH

join grup ini tanpa paksaan

CERITA-CERITA

APA MEREKA KATA

Grab This Widget

RUANG UNTUK MAMI JARUM


ShoutMix chat widget

PARA PELANCONG

YANG KELUAR DAN MASUK KE SINI

Monday, October 5, 2009

aku tak tahu nak anti ke tak..

aku blog walking lagi hari nih..terjumpa satu post dr satu blog (aku dh masukkan pd link ak pun). dan dr situ kamu boleh bukak ke satu link dr satu, surat dr sahabat kite, indonesia

hurm..setelah dibaca-baca surat tu, hanyalah satu surat untuk mencari gaduh, bukan surat dr seorg sahabat kpd sahabat. lebih kepada musuh serasa aku.

aku malas nak membalas setiap patah perkataan yang diungkapkan... kalo balas seumpama si bodoh lawan si bodoh lah... sedangkan kalau kite di pihak ke-3 sekalipun perlu meleraikan persengketaan antara dua saudara, ni kan pulak kite adalah org yang bersengketa itself.

aku tak paham, pasal makanan kau nak gado, pasal lagu kau nak gado, pasal tarian nak gado. apekehalnye nih? pasal rendang tu hak milik sape kau nk argue jugak..hei, takde benda lain ke? penting sangat ke hal2 mcm tu dalam pembangunan Islam? ape sumbangan sume2 tuh dlm pembangunan Islam? ade ke?

dh dekat2, haruslah ade persamaan. mcm la negara2 timur tengah, makanan, budaya deorang sama jugak. dh nak buat mcm mane dh traitnye macam tuh.. haiyo... soooooo childish!

okeh, aku ni mmg tak minat nk tgk cite indon yang tahyul mahyul, karut marut tuh rasenye macam makin benci lak nk tengok..

*drpd kau perjuangkan macam2 benda merepek ni, ape kate kau tolong mangsa gempa tu. ade jugak faedahnye

*aku harap org malaysia menggunakan akal fikiran utk gado mcm nih.. aku tak heran xde maid indon, sebab mak ayah aku mmg x amek maid;p

6 pengomen tegar:

jijie said...

makin teruk eh budaya mengkondem malaysia ni..huhu...gilo indon2 ni

puan oryza said...

hurm..tu la pasai... tak tolong, sama islam..tolong tak mo hargai pulak..

shila said...

dah tu kalu x terima, nape msia antar lg @ tmbh lg pskn surgeri p sana. huhu.
tmbh plak team bendera diorg yg guna buluh runcing tu kan dh isytihar perang ngan msia. itu xtau la pendirian majoriti org indonesia @ sket je. tp yg pasti media diorg pn suka mengapi2kn.. mcm nk sruh rakyat diorg btul2 bencikn msia. pelik & ajaib.
psl wang judi tu, satu teguran jugak la utk government msia. (,") tp rasuah kt negara diorg pn sgt brleluasa & mcm la kat sana xde langsung premis judi.. haih~~~ cm bgs je diorg ni.. hehe

shila said...

lg satu.. bantuan dr US, Japan, negara2 yg bukan Islam tu, x ke sumber nya lg was-was??? ~haih. mmg la dh akhir zaman.. umat Islam dh berpuak2, semangat kenegaraan lebih kuat dr semangat seagama.. huhu.. ttbe ter emo plak, bc entry ni ;P

puan oryza said...

hahaha...sume pun teremo...mule2 sy kate smo marah, dh start tulis bersemangat lak tibe2..hik hik.. kite kan baik hati kak shila...hehe.. kt negara deorg yang haram judi je kot.. yang dok amal benda2 syirik tu xberdosa kot.. ape la deorg nih, semut kt seberang nampak aje.. semut depan mate xnmpk pulak (hikhik..peribahasa dlm bentuk dialog)

Anonymous said...

urji:

kata serumpun,,amik lagu p0n da bising2,,ishhh,, saje nk pr0v0k kita 0rg m'sia,,pdulikan d0rg,,

 

Pink Girlz Blogger Template | Blogger Clicks DesignBlogger Theme distributed by FREE Templates 4U