JANGAN LUPA TARIKH

join grup ini tanpa paksaan

CERITA-CERITA

APA MEREKA KATA

Grab This Widget

RUANG UNTUK MAMI JARUM


ShoutMix chat widget

PARA PELANCONG

YANG KELUAR DAN MASUK KE SINI

Friday, October 9, 2009

sekarang baru aku paham peribahasa sapa yang lebih banyak makan garam..

dulu2 masa aku tadika dan darjah satu, mak aku ade ngaja aku baca quran. tapi masa tuh aku pelik, macam mane mak boleh tau aku baca salah sedangkan dia tak tengok pun muqaddam aku tuh.. heran bin ajaib aku.. mak pulak mesti kate, mak tahu la.. mak kan dah ingat..tp aku tetap kompius mase tuh, apsal mak igt banyak sgt ha?

dan bukan sikit2 mak tahu... dia tak tengok pun dia tau. dia dengar pun tau.. kadang2 kalo masak, tengok je lah tau dh masak tak.. hurm...

dan masa pun beredar. anak gadisnya ni dah 24 tahun pun.. boleh dikira cukup dewasa dh sebenarnya... aku pun dah paham macam mane mak boleh trace ape2 kesilapan dulu.. ooooo macam ni ye rasenye bile dah lama makan garam..

contohnye, bila dlm lab, aku tengok nombor2 student aku tulis dlm lab report aku dah tau betul ke salah. dan deorang pun dengan muka kagum+terpinga-pinga berkata "uish! macam mane akak tau" haha.. aku hanye mampu buat muke berlagak aje la.. hehe

lagi? sekarang kalo aku tengok trait satu2 kejadian aku agak boleh jangka dah consequence kejadian tuh.. tgk mimik muka pun boleh jangka ape org rase (ini biasa sebenarnye...) sume ni adalah berkat pemerhatian selama 24 tahun nih (walaupun aku rase 12thn kebawah aku tak tau ape2 pun)..

maka, boleh tak aku menggelarkan diri aku sebagai nujum mak belalang? ekeke.. sesukasuki hati aku je nak title ape ek..

6 pengomen tegar:

Anonymous said...

nujum si kaki belalang la yg terbaik...kekekekeee... :P

amik je belalang tuh letak kat atas bahu ye farhana... :P

cik oryza said...

oit...sape berani comment as anonymous tuh.. tak nak bagi letak anonymous baru tau..

Anonymous said...

urji hashim:

bt0l tu,,sy s0k0mg,,0rg2 tua dulu2 xbljr tggi kn,,tp d0rg pnya ilmu byk k0tt,,cnth cm ayh sy,,dlu dia nelayan,,caner dia tau arah nk ke laut & pulg balik?d0rg dlu mana bljr pkai k0mpas p0n,,ape2 p0n ilmu plg brguna & brnilai adalah pnglmn,,kita bljr dr pnglmn,,

w'salam
g.nte

cik oryza said...

betol3
kire kaklong nye pengalaman extra 2 tahun dr urji..hikhik..

*jgn la letak anonymous. klik la kt name..leh tulis;p

husna said...

wahai cek nujum...
adakah orang akan ramai datang ke seminar saya nanti?...saya gundah gulana...

cik oryza said...

hahaha...jgn risau.. ramai xramai, insya allah beres..hik hik

 

Pink Girlz Blogger Template | Blogger Clicks DesignBlogger Theme distributed by FREE Templates 4U