JANGAN LUPA TARIKH

join grup ini tanpa paksaan

APA MEREKA KATA

Grab This Widget

RUANG UNTUK MAMI JARUM


ShoutMix chat widget

PARA PELANCONG

YANG KELUAR DAN MASUK KE SINI

Showing posts with label blog. Show all posts
Showing posts with label blog. Show all posts

Tuesday, June 22, 2010

HAPPY BIRTHDAY MY BLOG


happy birthday my blog...setahun dah ye aku berblogging.. xsangke xsangke... eh, sangke je la...

selama setahun blog aku nih, mcm2 pesen aku tulis.. mase awal2 memang mabuk update blog.. then malas sikit... tu pun lepas laptop rosak.. tahun ni mmg teruk.. malas gile... sebab bz gile tulis tesis... haha.. nasib la ko blog...

pada sume2 sila la jamah kek kat atas ye;p

Wednesday, April 28, 2010

kenapa?

kenapa aku x update blog?



satu
sebab aku xde cerita nk bagitau kebelakangan ni



dua
aku malas



tiga
aku sibuk



empat
wireles aku slow.. kalo bertanding jalan kaki ngan siput khinzir pun siput khinzir yang akan menang



sekian update laju2 aku

Tuesday, January 5, 2010

blogger perempuan suke bergaduh.. betul ke?

dulu, mase aku mula2 berblogging, aku pernah jalan2 ke blog yang aku telah tersesat ke situ dan terbaca yang blogger perempuan suke saling serang-menyerang.

haritu, aku jalan lagi, aku jmpe satu post.. post membalas serangan.. hurm.. terkezut! ooo.. mcm ni ek..

ape la yang nak digaduhkan sgt tu... blog dia, sukahati dia la nk tulis ape... blog dia, sukehati dia la dia nak edit gambar bagi nampak cun melecun..aku x defend sape2... dan aku x salahkan sape2.. pada aku, tak suka, diam, jgn visit blog dia.. kan senang...

aku perasan blogger2 cun yang slalu kena serang.. org jeles kot.. aku? xdenye org nak serang.. xde org jeles pun dgn ke'biasa-biasa'an aku;p

Wednesday, December 9, 2009

cik oryza dan laptop barunye...

agak lama aku hidup tanpa laptop dan wireless... dan agak lama jugak kerja2 mengupdate blog terpaksa dihentikan. bile dah ade laptop baru nih, bnyak la pulak bnda nak cover.. nk reinstall prog2 lama yang mostly tak support windows7 (demn! apsal kasi windows7 kt aku!!). aku jugak kena cover balik kerja2 yang tertangguh (sakit hati tau!) eh yang aku nak marah2 ni aku marah sape sbnrnye? huhu

disebabkan kehidupan aku yang agak2 daif sblm ni, maka skrg keinginan utk menulis 2,3,4,5 post sehari tu dah merosot.. tambahan pulak aku dilanda selsema yang agak teruk+batuk-batuk manja, lagi la susah nak update blog..

ade org suke x aku x update blog? huhu

Saturday, November 14, 2009

cik oryza bercuti (lah sangat!!!)

tq banyak2 pade PAs cik oryza yang buat announcement kat shout box tu (kak apai ngan pedang sufi).. aku mmg tgh tulis thesis.. tp faktor utama aku x online sebab letupan telah berlaku kat laptop aku... haha.. xde la la sampai meletup.. aku saje merepek pas sekian lama x merepek (almost 72 hrs my life without laptop & internet)... ni pun aku pinjam laptop kawan jap.. sebab aku dh mengalami tekanan perasaan sebab dh lama x blogging.
smpi bile aku nk cuti? smpi blk raya.. hehe
sekian berita utk hari ini.. huhu

Sunday, October 11, 2009

jeng jeng jeng

TADAAA!!!!

alhamdulillah syukur kepada Dia yg satu, aku berjaya jugak edit aku punye blog tahap membenteras perokok tegar. haha.. kire habis-habisan edit lah ni..

nasib baik siap hari ni jugak. sekerat hari aku dok cari layout baru kerana aku bosan dgn layout lama yg pada aku gelap (even dh pink) dan aku nak cari template dgn 3 columns.. serabut lak bile kena scroll down panjang2.. huhu.. takpe, asal aku selesa..

bile dh jumpe, skali aku browse design yang aku pilih, tgk2 habis sume hilang. yang tak tahan dgn links pun habis hilang. haih.. geram sungguh lah! nak menangis dah masa tu.. nasib baik tenet ok td, maka aku leh tambah links sendiri...biasa aku mintak tolong azy kalo tenet low. bila links dh ade, kire boleh bertenang dah la sikit, sebab yang lain senang je..tp aku ni bukannye senang nk berpuas hati, maka aku siapkan sume hari nih.. sanggup x kuar makan harini (walaupun aku lapo sbnrnye) dan mintak kawan tapaukan je.. haha.. semangat sungguh la aku ni...

ok, rombakan besar-besaran telah dilakukan di blog nih,antaranye;
  • dh tukar dr 2 columns ke 3 columns
  • dh tukar ke bcground putih+pink
  • kalo ko tak perasan, korang mg teruk, blog ni bukan bernama 'colours of my life' dah tp dh jadi 'bukan coretan tanpa rasa'-kang org kate blog aku ni tajuk english berkebuk, tp entries sume dlm BM.. hehe
sape yg menjadi inspirasi perubahan ini? 1-konotasi- aku rase mcm cun+tenang gila blog sia dgn bcground putih tuh.. tp kalo aku punye haruslah nak calit pink sikit sana sini..hehe.. 2-kak nadiah- cun lak tgk akaknye blog dgn 3 columns..hehe

nak memenuhi cita2 aku bukan mudah, tak nak ade fixed width la, xmo kaler gelap2 la, kena pink la, mcm2... tp sendiri nak, sendiri buat xpe la kan..

*hopefully korang tahan la dgn kaler pink ni ye.. haha.. nk baut mcm mane, tuan punye blog dh suke...

Monday, October 5, 2009

aku tak tahu nak anti ke tak..

aku blog walking lagi hari nih..terjumpa satu post dr satu blog (aku dh masukkan pd link ak pun). dan dr situ kamu boleh bukak ke satu link dr satu, surat dr sahabat kite, indonesia

hurm..setelah dibaca-baca surat tu, hanyalah satu surat untuk mencari gaduh, bukan surat dr seorg sahabat kpd sahabat. lebih kepada musuh serasa aku.

aku malas nak membalas setiap patah perkataan yang diungkapkan... kalo balas seumpama si bodoh lawan si bodoh lah... sedangkan kalau kite di pihak ke-3 sekalipun perlu meleraikan persengketaan antara dua saudara, ni kan pulak kite adalah org yang bersengketa itself.

aku tak paham, pasal makanan kau nak gado, pasal lagu kau nak gado, pasal tarian nak gado. apekehalnye nih? pasal rendang tu hak milik sape kau nk argue jugak..hei, takde benda lain ke? penting sangat ke hal2 mcm tu dalam pembangunan Islam? ape sumbangan sume2 tuh dlm pembangunan Islam? ade ke?

dh dekat2, haruslah ade persamaan. mcm la negara2 timur tengah, makanan, budaya deorang sama jugak. dh nak buat mcm mane dh traitnye macam tuh.. haiyo... soooooo childish!

okeh, aku ni mmg tak minat nk tgk cite indon yang tahyul mahyul, karut marut tuh rasenye macam makin benci lak nk tengok..

*drpd kau perjuangkan macam2 benda merepek ni, ape kate kau tolong mangsa gempa tu. ade jugak faedahnye

*aku harap org malaysia menggunakan akal fikiran utk gado mcm nih.. aku tak heran xde maid indon, sebab mak ayah aku mmg x amek maid;p

Friday, September 4, 2009

blog sengal, tapi aku suke

setiap org mesti ade blog yg jadi fevret dia kan? kira pantang ade post baru, terus baca.. hehe.. opss..bukan nk perasan blog aku ni ade org baca okeh!

aku nk bgtau korang satu blog yang aku paling suke baca... kira pantang penulis ni update, aku akan baca... tak update pun aku visit jugak...

penulisnye sendiri terkejut apsal aku suke baca blog dia. siap kwn2 dia kate blog dia tahape2 je.. tp tu sume kan subjektif...hehe

kenape aku suke blog dia? blog dia sgt bersahaja...cara dia cerita agak sengal2 sikit (gaya aku suke la tu...) aku kan sengal! hehehe pastu kalo aku baca blog dia mesti aku gelak sakan punye la...heheh..

aku siap rekemen kt nabil, bukan raja lawak. dan dia pon suka... heheh

nk try baca x? cari la kt link kt tepi ni..nama sebuah jalan... pas baca bgtau la aku mmg tah ape2 ke menarik yea;p

opss...aku tau blog ni melalui blog walking je...tu la...jauh perjalanan luas pemandangan (lah sangat!)

Thursday, September 3, 2009

EH?!?

eh? ni post aku yang ke seratus ke?

hehehe... tu aje aku nk tulis..

jangan marah... jangan gelak..

aku tgh sengal...

teruskan membaca yg semua! hoho!

Wednesday, August 19, 2009

utk follower setia

jeng jeng..hehe..

utk follower yg setia sy buat satu post khas..takut majuk lak kang..nti terus tarik diri dr jadi follower..hehe

sebut ikut urutan sape komen dulu post di bawah eh!

yang pertama (bunyi drum)

azy bohr a.k.a cik jijie peggtonville!

************************************************

yang kedua! (bunyi drum lagi)

kak husna a.k.a. cik akudansekeliling!

***********************************************

dan ketiga, (drum lagi!)

naiem a.k.a cik naiem bakhir!
(walaupun x request) uhu


pstt...kak nadiah, jadi la follower, nti leh ltk gmbr akak ngan safiyyah..(kan kak husna..kan?) huhu (nabil,kak marina dan kak yati jgn cuba menyorok..huhu)

sape yg mudah menyampah dinasihatkan jangan baca/skip post ni...

sengal gila tajuk aku...mcm saspen semacam je.. mcm semalam aku dpt msg dr adik aku, awal2 msg dh tulis "sape x ikhlas jgn baca" kalo fon org tu akan paparkan msg every 4 lines, mereka mungkin xnmpk ape yg seterusnye, tp aku nampak la sikit...huhu.. it's some sort of msg berantai (bukan ke org dh kate xpyh dok fwd2 msg berantai tu? merepek je deorg ni) opss..terlebih sudah.. cite aku sbnrnye yg ini:

smlm aku tahu blog aku ade beberapa peminat...sebab tu aku kate sape yg mudah menyampah jangan baca..okeh2, sape yg mudah menyampah stop reading until here..kang tak pasal2 aku dibenci pulak kang..aku tak bersalah okeh! aku hanye nak menghargai mereka ini sahaja:)

salwani (kawan Latihan industri kat loji air)
"ana, ajar la sal buat blog...sal suke la baca blog ana.."
hoho! sukenye aku rasa! tak sangka tak sangka..ok sal nti ana ajar ek..hujung minggu ni ana balik klate, leh buat kelas khas utk sal. FOC ok my fren!

kak apai (senior, kawan, kakak, etc..byk status dia nih!)
"adikku farhana, suke akak baca blog awak"
some sort like this la status ym dia..status tuh! fuyyoo...sungguh terharu dan mengharukan! ok2, keep on reading..(psst....kalo jadi follower lagi syok!)

megat (staff kt skul aku..sama baya je..)
"megat, baca la blog sy" dan aku bagi link
"la...cite klinik ni sy dah baca" satahu aku tu post terbaru! cepatnye dia baca!
"cepatnye awak baca!"
"saya pengikut tak setia blog awak"
saje je nk menyakitkan hati aku! haha...megat, ngaku je la awak suke baca kan! hohoho... kalo awk ade blog sy follow jugak ek! hehe

saidah (kawan masa matrik)
"dr blog awk org tahu yang awak garang"
opss....garang ke? kak apai kate aku tak garang (dan aku mmg lembut dgn student aku la..mane ade garang) tp aku SINIS! ulangan, S.I.N.I.S okeh! so: WELCOME TO BLOG SINIS AKU, SAPE MUDAH SENTAP JANGAN BACA 18SI...huhu

kak shila (mcm kak apai jugak)
ni pengikut senyap2..huhu..masa pindah dr blog fs, ke blogspot, aku kena marah (marah ke?) sebab tak gtau dia dh tukar url..dia dok tgu post terbaru aku..isyk..tak sangka, tak sangka...

ok semua penyokong2, pengundi2 (cis, gaya pelajar AF yg tersingkir je) teruskan membaca..anda memberikan inspirasi kepada sy utk terus manulis..hehe.. i am soooo talkative like the real i am (ayat apekah? ade kaitan ke? maaf2, terpoyo pulak)

kepada tuan punye dialog, mintak maad kalo ade tersalah ye..huhu

 

Pink Girlz Blogger Template | Blogger Clicks DesignBlogger Theme distributed by FREE Templates 4U