JANGAN LUPA TARIKH

join grup ini tanpa paksaan

CERITA-CERITA

APA MEREKA KATA

Grab This Widget

RUANG UNTUK MAMI JARUM


ShoutMix chat widget

PARA PELANCONG

YANG KELUAR DAN MASUK KE SINI

Tuesday, October 27, 2009

pengalaman menaiki bas express

cewah cewah... tajuk macam karangan adik2 skolah rendah je.. huhu

macam biasa, aktiviti bulanan aku, BALIK KAMPUNG!!!! huhu.. so aku amek tiket sikit punye awal bagi memastikan aku tak kecewa sebab xde tiket... balik kelantan khamis malam (22oct) dan balik sini balik ahad malam (25oct)

so malam jumaat tu aku pergi la naik bas... aku mule membayangkan ade pramugari akan tunjuk cara pakai seat belt, dan bas akan bertolak mcm mase yang ditetepkan.. tp dah namanya angan2 je kan... tinggal angan2 jugak la... siap bertolak lambat pulak tu!!! sebabnye satu je, sebab sorang penumpang.. seat dia right next to my seat... nak je aku sound bagi tembus telinga dia.. tp aku sabarkan je la... ape nih sound2 org malam2 jumaat.. cukup la budak tu kena sound ngan pakcik driver tu.. pak cik driver tu cakap ape?? huhu dia cakap, "awak nih VIP ke ape?" hua hua hua.. aku just geleng kepala laju2 je tunjuk xpuas hati.. haha... xsound, tp still ade animation lain kan.. haha... brenti2, ade sepasang merpati dua sejoli pulak dok saling suap menyuap daging beger.. aduh la... sungguh romantik... pas bas jalan aku tdo x hengat dunia.. huhu.. sedar2 dh sampai stesen pasir mas.. (means aku x terjaga langsung kt stesen tanah merah.. haha.. sungguh teruk), dan ayah aku dah bagi arahan suruh call masa sampai kt pasir mas, since rumah kami dah jauh sikit dr pekan.. kang tunggu lama2 bahaya pulak kan...

perjalanan balik lagi menarik!!! aku naik kat stesen bas baru kt tesco tu... terhegeh2 cari bas sebab merata lagi kedudukan bas tu.. tp much better dr stesen lama yang busuk dan kotor tu.. disebab kan aku nih kepenatan tahap maksimum, maka aku berehat je la dlm bas.. tp tdo lmbt jugak.. masa brenti makan, aku terjaga la.. macam biasa... huhu.. bile bas gerak baru aku tdo balik.. dok sedap aku tdo, bas brenti.. ehem... ape pulak nih.. brenti kt tepi jalan, sebelah bertentangan... driver nak buang air kot..

haih lama sangat la pulak... siap bunyi besi berlaga la ape la.. ni dah lain macam kan!!! bas ade masalah da... aku mule kalih2 duduk mcm kucing nak beranak.. (perumpamaan nk tunjuk lama jugak la deorg brenti tu)

aku tengok, satu- satu bas lalu tinggalkan kami kt belakang.. huwaaaa... x berhati perut sungguh la deorg nih.. sampai la satu bas.. cepat express... tibe2 brenti.. aku igt tu bas ganti, rupenye x.. dia ade 3 seat kosong je.. so 3 org yang paling rush pergi la... ade minah/mamat ni tnye sama ada dia leh berdiri ke x? may be dia ade keje kot pg esoknye tu.. dan jawapannye, "terpulanglah" tnye lagi bile bas ganti nak sampai.. paling awal kol 8 pagi esok.. mak aiii!!! kalo mcm tu, aku pun sanggup nak naik bas.. berdiri pun berdiri la... aku tnye org lain, konon kumpul konco la.. huhu.. tp sume xmo, sanggup tgu bas lain instead of berdiri.. hurm... xpe la kalo mcm tu.. aku xpe berdiri.. huhu

bile aku naik tu, abg konduktor tu (konduktor ke? ke 2nd driver? huhu) bg seat yang depan dekat muka pintu tu kt aku.. haa.... tengok! dapat kan seat... joyah2 yang xmo berdiri td finally pegi jugak naik bas tu.. lastnye mmg kena berdiri la... skali aku pandang blakang, aku nampak orang2 yang duduk bersila di laluan tengah bas tu... hahhaha.... sebijik macam tengah dok dikit barat! gelak lagi leh x? hahahha

kt butterworth baru la aku tau bas tu sepatutnye terus ke sg petani dan alor setar.. sanggup dia tunggu bas lagi satu supaya penumpang yg nk ke sg petani dan alor setar dpt tukar bas, dan kami ke penang.. mulianye hati deorg!

lastnye aku sampai penang kol 615 pagi... berkat sampai lewat, aku bangun bile matahari dh tinggi.. hehe

for those yang aku tak mo layan ym mereka smlm, sy mintak maaf banyak2.. penat kesan perjalanan mencabar lagi, penat nk unpack barang lagi... mcm2 la! harap faham.. huhu

0 pengomen tegar:

 

Pink Girlz Blogger Template | Blogger Clicks DesignBlogger Theme distributed by FREE Templates 4U