JANGAN LUPA TARIKH

join grup ini tanpa paksaan

CERITA-CERITA

APA MEREKA KATA

Grab This Widget

RUANG UNTUK MAMI JARUM


ShoutMix chat widget

PARA PELANCONG

YANG KELUAR DAN MASUK KE SINI

Sunday, October 4, 2009

hal-hal yang boleh dibuat di hostel, tp tak boleh dibuat dirumah, silap2 org kate buang tebiat..


1. basuh baju waktu malam
betul kan? kalo kat asrama biasanye org membasuh baju waktu malam, amat sedikit golongan yg
mencuci baju pada waktu pagi kan? biasa pagi2 sume rush nak pegi kuliah. xsempat nak cuci-cuci baju nih! jadi bile balik kuliah petang tuh, ramai la yang mencuci baju dan memenuhkan ampaian;p hehe... try buat kat umah tengok...cnfm kena tego kt jiran...hehe


2. ko kumpul baju yang ko pakai selama seminggu
ha, ni memang habit budak asrama..laki, pompuan, ade je la dua2.. xde dok kate laki malas pompuan rajin..sama ja.. biasanye waktu kemuncak (week 5-11) la jadi mcm nih.. balik2 kelas je terus ngadap asgmnt/report/study utk test.. xsempat dah nak memberus baju2 nih.. silap haribulan, baju tu kena humban dlm mesin je la..hehe.. try buat kat umah.. mak korang takkan brenti berleter 3hari 3malam.

3. kain baju ko kt ampaian lebih pade seminggu..
sakit hati aku bile igt yang nih... mcm dia sorang je nk sidai baju... nak2 bile tumpang ampaian aku kt luar tuh.. sukehati dia je ye..


4. ko punye jadual makan kacau bilau
ni mmg ramai sgt yang buat... lunch 1130 la, dinner 5 ptg la..main hentam je..hik hik.. dan di sini jugaklah muncul istilah 'BRUNCH' kan? ape tu? breakfast+lunch... sebab xsempat nk bfast, nti masa lunch ade kelas pulak, maka terhasillah brunch nih.. aku seorang pengamal brunch jugak tau!


5. ko x tdo 3 hari berturut-turut
haa...ni jenis yang suke tangguh kje...dh deadline baru nak buat. so tak tdo la jawabnye.. padan muke! kalo kat umah? jangan harap ko x tdo.. terlebih tdo ade la kan?


6. ko lepak kat bilik kawan tak hengat dunia punye
ni meeeeeeeeemaaaaaaaaaaaanggg habit kat asrama jugak nih... bosan2 pegi melepak. borak2, korek tong biskut, tgk la ape2 cite yang kawan dok tgk, sedar2 dah pukul 1. pukul 1 baru terhegeh2 nak balik bilik. try buat mcm tu kt umah (terutamanya perempuan) mau kena bambu ngan ayah..huhu


7. ko biar tingkap kt bilik tuh bukak siang malam
biasa la tuuuuuuu... kalo kat umah, mak ayah mesti berleter nye lah! betul kan? alasan x tutup tingkap asrama ape? panas kan?


8. siang2 pun bukak lampu
letrik free kan...huhu.. sesukasukihati dia je


9. khas utk aku: keluar malam
hehe.. kalo kt penang, nk g kedai mamak kol 10 ok lagi.. kalo kt umah, kalo aku kt luar lagi kol 8, alamatnye henset aku akan berdering2 lah..haha

2 pengomen tegar:

Anonymous said...

bila urji hashim d umah:

1. basuh kt umah p0n mlm2 jgk,,heehe
2. mk t0lg basuhkn,,kita just ltk dlm mesin basuh,,hahaha
3. sy jemur sndiri,,then ptg mk agktkan,,hahahah
4. trlebih wktu mkn,,brkfast,,mnum pg,,tgh ari,,mnum ptg,,mkn mlm,,supper,,hahahah
5. kt umah td0 xckup gak,,mlm2 kuar maen ftsal@ lpak dgn kwn2,,balik lmbt,,tp bgn ttp awal,,mk kjut,,
6. kt umah p0n slalu lepak dgn kwn,,tp skrg dh kurg sket
7. bt0l2,,kt umah sy laa jd pngawal,,tukg check pntu & tgkp,,hehe
8. sy jgk pngwal jga lektrik,,adek sy suka tgl bilik dgn kipas brpusing,,
9. kt umah lg byk kuar mlm k0t,,hahahha,,kt s.alm dh kurg kuar mlm,,pk duit,,nk save duit,,nk kawen,,00opppss!!!

hahahaha,,,s0ri k0men yg pnjg,,hhehehe

cik oryza said...

tq komen;p

 

Pink Girlz Blogger Template | Blogger Clicks DesignBlogger Theme distributed by FREE Templates 4U