JANGAN LUPA TARIKH

join grup ini tanpa paksaan

CERITA-CERITA

APA MEREKA KATA

Grab This Widget

RUANG UNTUK MAMI JARUM


ShoutMix chat widget

PARA PELANCONG

YANG KELUAR DAN MASUK KE SINI

Thursday, October 15, 2009

mereka mengejar syurga sampai macam tu sekali.. kite?


korang kenal buah ape nih? delima dlm bahasa melayu, pomegranate in english dan الرمانة dlm bahasa arab (في اللغةِ العربيةِ العربيةِ). mungkin pada sesetengah org, leceh sikit makan buah ni.. uhu.. nk kutis satu2 tu memang menguji kesabaran sungguh;p

musim delima dah dtg lagi.. suke3.. heheh.. antara buah fevret aku.. slm pegi pasar malam beli dua biji.. sebiji utk aku, sebiji utk waheeba.. hurm... bile bg kt dia,maka adelah sikit pengisian rohani utk aku..

mcm yang kite tau buah delima ni adalah antara 7 makanan terbaik di dunia, dan ia sendiri di sebut dlm Al-Quran (buah durian,rambutan duku tak de okey!) tau2 je la bukan calang2 benda yang akan disebut dlm al-quran, btl x?

menurut waheeba, sunnah rasulullah SAW ade menyebut bahawa buah delima ni dr syurga (ni ikut pemahaman aku) dan waheeba cerita, kalo dia makan kt rumah dia, dia akan pastikan xde sebijik (sebijik ke.. ke ape penjodoh bilangannye tah! yg penting setiap unit dlm sebiji delima tu) yang jatuh, kot la kalau2 itu adalah yg dari syurga...

masya Allah... sampai macam tu sekali mereka mengejar syurga...aku? huh (sambil mengeluh). aku betul2 kagum dgn mereka... walaupun kdg2 ala2 tak tahan jugak, tp hubungan mereka dgn Allah, kebergantungan dgn Allah, determination utk mendapatkan pahala dan syurga.. MASYA ALLAH.. sama2 la kite kejar syurga mcm mereka ye..

*sile review cite dgn label 'ramadhan' utk tau cite waheeba & bangsa arab lagi

2 pengomen tegar:

Anonymous said...

beli utk sy 1...klo x..xmo kawan...

cik oryza said...

xmo kawan sudah.. xmalu dollah;p

 

Pink Girlz Blogger Template | Blogger Clicks DesignBlogger Theme distributed by FREE Templates 4U