JANGAN LUPA TARIKH

join grup ini tanpa paksaan

CERITA-CERITA

APA MEREKA KATA

Grab This Widget

RUANG UNTUK MAMI JARUM


ShoutMix chat widget

PARA PELANCONG

YANG KELUAR DAN MASUK KE SINI

Wednesday, October 28, 2009

omei! pengembaraan berakhir.....

baru ni aku ade cite pasal kucing jantan aku yang lari dari rumah tu kan? hari ni aku nak update cite dia..

aku call mak aku smlm.. hurm, seminggu jugak la kami berusaha menjejaki kucing nakal tuh. latest news, pak sepupu aku nampak dia kat kg dewan.. wah wah! pandai pulak berjalan smpai ke kg dewan tu ye! memang nak kena!

ceritanye, dia naik van ikan org depan rumah aku, dan bile org tu brenti nak amek ikan kt kedai kt kmpg dewan tu, sang kucing ni pun turun... van pun bergerak pergi, meninggalkan dia melilau-lilau sorang2 kt kedai tuh... dh 4 hari jugak la dia kt sana, maksudnye masa aku balik tuh, omei mmg dh xde kt kmpg tu.. patut la masa aku cari2 tu aku mmg x nmpk..

lepas pak sepupu aku bgtau tu, paksu aku pegi la try tgk kucing.. tp dia xde.. tuan kedai tu mg pernah nmpak dia... dia janji kalo nampak omei, nanti dia inform.. pulak dah!!! dh dua kampung tahu pasal kisah kucing hilang nih.. hahah.. bukannye kucing dr luar negara pun... lahir kat umah aku je.. tp tahap operasi search and rescue tu mengalahkan kucing yg lahir kt amerika!

ptg semalam, mak ayah aku pulak pegi cari kucing kt kedai tu... tp xde.. mak ayah aku siap tgl no fon in case kalo kucing aku pegi situ dia akan call...

tgh mlm smlm, dlm pukul 11, org tu called mak aku.. omei ade kt kedai tu cari makanan.. hurm.. tahu pun lapo.. mak ayah aku pegi amek dia la ape lagi.. huhu..

ini memang misi menyelamat yang paling sengal.. slalu org kate ayam bertelur sebijik riuh sekampung, tp kes kami, sekor kucing hilang, riuh dua kampung!!!

dan utk omei, pengembaraan berakhir!!

*pagi-pagi lagi ayah dah msg bgtau kucing dh ditemui.. msg berbunyi "dah lama cari Ome, akhirnye bertemu semalam" hahahha.. leh buat lirik lagu tak rase2? huhu

** siap la omei petang ni kena mandi ngan mak... gagaggagagaga

***aku rase nak balik rumah luku2 kepala dia..

2 pengomen tegar:

urji hashim said...

alhamdulillah

puan oryza said...

alhamdulillah... xde la dgr org membebel dah.. huhu

 

Pink Girlz Blogger Template | Blogger Clicks DesignBlogger Theme distributed by FREE Templates 4U