JANGAN LUPA TARIKH

join grup ini tanpa paksaan

CERITA-CERITA

APA MEREKA KATA

Grab This Widget

RUANG UNTUK MAMI JARUM


ShoutMix chat widget

PARA PELANCONG

YANG KELUAR DAN MASUK KE SINI

Thursday, October 8, 2009

permainan budak perempuan dulu2

post ni lebih memberat kepada budak2 pompuan sebab aku lagi lama kt girls' school berbanding skolah campur..hehe.. no wonder smpi sekarang kwn aku mostly pompuan

permainan sekolah rendah
mase aku skolah rendah dulu, antara permainan paling femes masa rehat dan masa tunggu ayah dtg amek ket skolah adalah galah panjang, zero point (getah), dan berebut tiang. kalo galah panjang tuh, penuhlah court badminton kt skolah tuh.. pantang tengok org main.. tak kenal pun join jugak, gara2 kemaruk sangat nak main galah panjang..huhu.

main lompat getah tu pulak masa aku djh 5. sibuk la semua org kumpul getah semata-mata nak ade getah sendiri. aku mule2 tak reti nak buat getah tuh, tp dek kerana taksub sangat nak ade tali getah tuh, aku belajar jugak.. siap sibuk dok mengayam tali getah dlm kelas agama kt masjid tuh.. yang tak tahannye, bukan aku sorang, mostly budak pompuan pun mcm tuh.. ustaz? hurm.. skali cakap sekali sorok, pastu sambung mengayam balik..huhu

permainan ketiga, berebut tiang.. habislah tiang2 kat sekolah tuh penuh dgn budak2.. toksah kate ape la..memang hobi kami.. hehe.. bilangan tiang yang paling relevent adalah 4. kalo banyak2 susahlah nak rebut..

permainan lain? masa aku djh 6, kami gila main batu seremban. mmg girly habis lah permainan nih..tp kadang2 ade jugak budak laki join.. ade evolusi sikit permainan nih. awal2 kami kutip batu biasa je. kemudian kamu mula jadi lagi kreatif. kami jahit kain kecik2, isi pasir atau beras kat dalam uncang tuh.. barulah masyuk nak main kan? aku main sampai calar balar kuku aku.. nasib baik permainan tu femes masa dh hujung tahun, asal cikgu tak masuk je kami pun buat bulatan kt blkg kelas. biasa ade la dlm 2-3 grup..

permainan sekolah menengah
bile masuk skolah menengah, permainan lebih matang, takde yang lari2, tekangkang sana sini dah.. mainan sopan gila+educated+kadang2 merepek!

permainan pertama: main titik. buku math jadi mangsa.. ala..permainan yang kite kena bina komuniti kita tu. yg letak titik pas sambung2. kawan lak akan wakilkan diri dgn pangkah. tak pun pen kaler lain2.. lama jugak permainan ni bertahan, sebelum kami beralih kepada permainan yang lebih matang dan merepek.

permainan seterusnye.. biasa la..bila usia menigkat, kegatalan utk menikah/berpasangan tu mula wujud... jadi permainan kami adalah berkaitan dgn pasangan kami lah! yang paling femes yang kira urat2 kt ruas jari tu. aku tak reti pun nak kira, tp kwn aku yang kira utk aku... berdasarkan perkiraan tu aku akan kawin umur 23.. tp dh lepas pun..xmenikah-menikah pun lagi.. tu la.. Allah kan dah mengharamkan kite bertenung nasib.. mase kecik2 mane mau dengo!

lagi? modus operandi yang sama.. nk tau umur manikah jugak. tok bomoh: hakimah, manakala aku pembantu. kate hakimah akak2 abang2 dia buat, sume pun tepat. maka ramailah yang mahu cube (yo yo o je la korang nih) caranya, isi air dlm gelas (gelas aku punye, sebab tu aku jadi pembantu), jadikan cincin (w/o mata) sbgi pemberat, dan rambut sape yang nk tau sbgai tali..pastu, tutup kipas, pastu selawat. seriously aku tak tau kuasa ape yang menggerakkan rambut tu. mula2 pelan2 kemudian makin laju. hakimah akan kira bape kali cincin langgar dinding gelas. permainan mcm aram je.. sila jangan tiru. boleh tak dlm mengamalkan perbuatan khurafat ni org masih berselawat? astaghfirullahalazim... adik2 jangan tiru perbuatan ini.. nanti Allah murka. kawan2 aku yg pernah main, sila solat taubat okeh!

permainan lain lagi? ape lagi! permainan borak-borak-borak lah! hehehehe.

permainan sekarang? computer games+games kat fesbuk tuh! selamat maju jaya;p


4 pengomen tegar:

naimbakhir said...

kiorang mase form 3 ade main killer..maknanya kena carik sape yg jadik killer..tp dah x ingat method die..heheh..
pa pe pon...game kat pesbuk gak yang best!! hahaha..

puan oryza said...

huh! generasi moden! bweekkk!

saidah said...

farhana tau x smua pmainan awk cite tur btul2 sbijik ng kiteorg..hahha wa trgt blik zamn dl2..y pling ingt main berbut tiang tuh..kelkar gile bile trgt..dgn tiang pun bleh wat main kan?? bile jd mangse hok duk tgh mesti debar..hahhha..bgus la awk ni..recall blik memori dl22

puan oryza said...

laa...skolah sy ngan skolah awk kan tak jauh...mestilah sama.. sedangkan skolah lain negeri pun sama jugak mainannye, ni kan pulak kite;p

 

Pink Girlz Blogger Template | Blogger Clicks DesignBlogger Theme distributed by FREE Templates 4U