JANGAN LUPA TARIKH

join grup ini tanpa paksaan

CERITA-CERITA

APA MEREKA KATA

Grab This Widget

RUANG UNTUK MAMI JARUM


ShoutMix chat widget

PARA PELANCONG

YANG KELUAR DAN MASUK KE SINI

Sunday, October 4, 2009

post garang: kalo ko nak cari rezeki, cari la rezeki yang halal!

aku betul2 marah nih.. kerana mak ayah aku mesti tgh susah hati + sedih. kesedihan & susah hati mak ayah aku merupakan kesedihan aku jugak la.. maka post ini di isyhtiharkan sebagai post panas/garang okeh. xmo baca pon xpe..

pagi td, masa aku dok bersiap nak pg umah mak angkat kak jeny ayah aku called. hurm.. aku baru je plan nak cal jap2 lagi..ayah dah called dulu. ayah aku bgtau umah aku kt KB tuh kena masuk pencuri. hurm... ape yang hilang? memandangkan kami ni baru pindah rumah dan separuh barang dah diangkut ke rumah baru, maka tak banyak barang yang dapat dicuri. tp paling sedih PC yang ayah aku dok wat keje tu kena curi. lagi? kamera lama ayah aku yang besar tu.. ala slr tu la.. selain pada tu, jam lama ayah aku, duit singgit2 yang ayah aku letak dlm laci. tu je kot. kotak fon berterabur kt umah tuh.. konon igt ade fon lah tu.. yang ayah aku paling sedih, gmbr pegi umrah dan gmbr umah baru kt koputer tu. gmbr umrah aku buat backup dah, mcm tu jugak gmbr ayah aku pegi india. cuma gmbr umah yg tgh buat tu la aku x backup..

mcm mane deorg masuk? tah la...bak kate ayah aku pencuri ni tak bodo mcm kite. padlock solex tu pun dia bole buka lagi. hebat bukan? memang la pencuri ni bujak, cuma bijak ditempat yang salah. cuba kalo masa skolah2 dulu kau bijak mcm nih..tak ke dh berjaya masuk universiti mcm org lain? takde la keje merompak menyamun mcm nih.

kalau kau (pencuri) tengah baca blog aku ni (kerana tgh guna pc ayah aku) dgr sikit aku nak cakap nih. kalau kau nak cari rezeki, cari la rezeki halal. bukan kau sorang je nak makan, anak bini pun nak makan. nanti duit haram ni pulak yang akan jadi darah daging kau. sanggup kau nak jawab dgn keturunan2 kau nanti apsal kau buat mereka sbgi keturunan berdarah daging kotor?

hurm ape2 pun sabo je la.. dunia ni kan hanye pinjaman. report pun dah dibuat. dan alhamdulillah mak ayah dan adik aku tak diapa2kan. kalau kau mengapa-apakan keluarga aku mmg nak kena sekeh dgn kuasa elektrik ngan aku lah jwbnye. tunggu je la kau kena tangkap ye. harap kau akan sedar la satu hari nanti. ameen

2 pengomen tegar:

Nadiah Sidek said...

pakcik akk kata padlock solex tu mmg mudah nk dibuka (tanpa kuncinya). dia ada ajar dulu tp tak ingt cmne. akk dulu pun ingt solex tu bagus...rupanya tak..

puan oryza said...

la...igtkan selamat.. mahal saje rupenye.. habistu kak, ape yg elok?

 

Pink Girlz Blogger Template | Blogger Clicks DesignBlogger Theme distributed by FREE Templates 4U