JANGAN LUPA TARIKH

join grup ini tanpa paksaan

CERITA-CERITA

APA MEREKA KATA

Grab This Widget

RUANG UNTUK MAMI JARUM


ShoutMix chat widget

PARA PELANCONG

YANG KELUAR DAN MASUK KE SINI

Sunday, August 9, 2009

takut ke dgn H1N1?

sehingga masa aku menulis blog ni, dah 26 kematian berikutan penularan H1N1. sempat pulak aku bersembang dengan akak jiran sebelah bilik (student pharmacy) sibuk la dok bercerita takut la ape la..dia jugak ade cakap yg kt airport ramai yg xda kesedaran utk pakai mask..

hm..lepas tutup pintu bilik, aku terfikir pulak (berfikir sorang2). ape yg org takut sangat dgn H1N1 ek? aku pun agak takut jugak..tapi ape yg aku takut? ape yg org ramai2 takut? ha a la..bila difikir2 aku pun xtau ape yg ditakutkan.. takut mati ke? nak kate takut mati, sume org kan pasti mati.. cepat ngan lambat je..patut org lagi takut accident la kan (ikut logik akal aku je ni..huhu) ATAU, org takut kerana serangan H1N1 tu sgt severe dan acute. ade kemungkinan..

sekarang mcm2 ujian allah turunkan..tetapkan la iman korang.. sekadar mengingatkan; dunia kita makin tua.. hari kiamat makin hampir-cuma xtau bila je... jgn tgu malaikat nak tiup sangkakala baru nak bertaubat sudah.

jgn la takut sgt dgn h1n1 dan jgn pulak terlalu amek mudah. for those who are searching for guidelines of facing h1n1 outbreak, di visit THIS LINK. ok sume, jaga diri dan jaga kebersihan persekitaran ek!

0 pengomen tegar:

 

Pink Girlz Blogger Template | Blogger Clicks DesignBlogger Theme distributed by FREE Templates 4U