JANGAN LUPA TARIKH

join grup ini tanpa paksaan

CERITA-CERITA

APA MEREKA KATA

Grab This Widget

RUANG UNTUK MAMI JARUM


ShoutMix chat widget

PARA PELANCONG

YANG KELUAR DAN MASUK KE SINI

Monday, August 17, 2009

cite klinik

ha! sape nk dgr aku merepek pasal h1n1 lagi? <-topik hangat masa kini

pagi tadi aku mula rase sakit tekak, pas tu mula la psycho rase nk demam la ape la..merepek betul la aku nih!

pastu malam, pas balik tusyen (kate nk brenti? huhu) aku terus ke klinik dr akhbar ali (dr kegemaran). punye la ramai manusia yg sakit! seperti kata kak apai dan naiem, FARHANA THE POYOEST, maka aku pun memakai mask (topeng muka) masa masuk klinik tu.. langkah2 keselamatan! huhu... dan dalam klinik tu ade jugak la beberapa org manusia yg tidak menonton tv (kerana dh lama sgt dok kat bukit) yang tidak memakai mask walaupun batuk dal selsema. siap ade sorang minah ni aku offer mask pun tak mo lagi! haiya! ape jenih manusia ni? aku nk bagi benda free pon xmo ke? lempang laju2 mahu?

sorang mamat belah sana pun batuk bapak la kuat, siap selsema jugak, tak pakai mask jugak, even sapu tangan pun tak bawak! hm...dh batuk takyah fikir macho la! opssss...terlebih sudah! ampun..ampun! niat aku nk protect org sekeliling sahaja...(kire aku ni layak jugak dicalonkan jadi menteri kesihatan kan?)

ok2 aku brenti membebel, aku dpt tips dari akak sebelah-tips dari dr kt pusat kesihatan tu... utk org dewasa, amek vitamin C 1000mg(biasa 500mg je) tapi, minu air banyak2 ye.. then dinasihatkan amek vitamin D (cth: yg kapsul yg ade minyak ikan kt dlm tu, atau scott's emultion) kerana dia bagus utk peparu (lung); virus H1N1 kan serang peparu...

ok la kawan2 disebalik kutukan aku ni, ade jugak info aku bagi.

again aku nak kate: TOLONG LAH PAKAI MASK! AKU MERAYU!

semoga allah melindungi aku, keluarga aku, org2 yang aku sayang, guru2 dan kawan2 aku, org2 sekeliling aku, muslimin wa muslimat dan seluruh umat manusia drpd wabak penyakit ni.. ameen.

**opss...lupa cakap! aku sihat okeh! alhamdulillah! dr cakap anak tekak bengkak sikit je..dan aku je perasan demam (farhana psycho!)

4 pengomen tegar:

shila said...

sokong sokong!! mari beramai2 pakai mask. esp org yg batuk & selsema!! kalu dh sakit tp still x pakai, x ke selfish namanye tu,, tul x?

puan oryza said...

wah kak shila! welkam to the club!! club ape? kelab penyokong pemakai mask! hoho
super duper selfish tuh.. pastu, kononnye kalo dia sakit nk sama2 ade jemaah sakit jugak la tu..kwang kwang kwang...

shila said...

wah2.. x baik camtu. aritu waktu konvo pon, tiap sidang pihak kem. kesihatan dh letak face mask kat setiap kerusi dalam dewan tu, tp still ramai yg xmo pakai. dpt free pon xnk pakai.. xfaham sungguh!!! meb kat malaysia benda tu weird sedangkn kat jepun, china etc, sebelum ni pon kalu batuk selsema biasa diorang akan pakai face mask.. haih~~~

puan oryza said...

ok, kak shila, skrg sy lantik kak shila jadi timbalan president aktivis pemakaian mask sy ye..hehehe

adik sy demam skt kt rumah pun ayah suruh pakai mask..heheh. ye la, dia kan kementerian kesihatan kt rumah tu...

 

Pink Girlz Blogger Template | Blogger Clicks DesignBlogger Theme distributed by FREE Templates 4U