JANGAN LUPA TARIKH

join grup ini tanpa paksaan

CERITA-CERITA

APA MEREKA KATA

Grab This Widget

RUANG UNTUK MAMI JARUM


ShoutMix chat widget

PARA PELANCONG

YANG KELUAR DAN MASUK KE SINI

Thursday, August 20, 2009

makan madu tak pe...jangan bermadu sudah...


haa...harini nk bercakap tajuk kesihatan+tajuk sensentap utk wanita (termasuk aku)

selepas dua tiga hari aku mengalami mild cough and flu, maka aku sgt berserabut! antibiotik dah makan, ubat yg dr bagi sume pun dh telan. apsal mcm virus ni mcm nk bergurau senda je ngan aku? berselang seli pulak rasenye..jap selsema, esok batuk pulak. kwn aku pulak kate aku bukan batuk pun, tp sound like org yg tbe2 terbatuk je.nabil pun demam jugak. hari2 aku tanye perkembangan dia..dia pun sama...

dan hari ni, nabil suggest aku makan madu.. ha! bagus jugak tu! slalu sgt dok telan ubat hospital, ape salahnye guna cara alternatif pulak!

terus pagi kt rak makanan tgk kot2 ade lagi madu aku (bukan madu-org ye! madu lebah)... get it! ade pun sikit lagi.. telan 2 sudu..glup! manis gile!

selain doa mtk sembuh, sempat pulak aku berdoa...jangan aku BERMADU sudah la..takat makan madu cukup la..hehhe.. madu tu mmg manis..tapi kalo BERMADU? takut..takut..

teringat ustazah kt skolah pnh ckp dulu, org pompuan ni kalo bab bermadu, ade satu term bahasa arab yg ustazah aku cakap, yg bermaksud, benda tu bukan hak dia, tp dia nk control jugak...meaning, bermadu tu hak lelaki utk tentukan, tp kite sibuk2 nk jaga hak mereka..haha! memang pun kan wahai wanita2 sekalian...aku rase mostly akan terbakar kalo bercakap pasal tajuk nih!

dah2 pegi makan madu, baik utk kesihatan.. hik hik

0 pengomen tegar:

 

Pink Girlz Blogger Template | Blogger Clicks DesignBlogger Theme distributed by FREE Templates 4U