JANGAN LUPA TARIKH

join grup ini tanpa paksaan

CERITA-CERITA

APA MEREKA KATA

Grab This Widget

RUANG UNTUK MAMI JARUM


ShoutMix chat widget

PARA PELANCONG

YANG KELUAR DAN MASUK KE SINI

Friday, August 21, 2009

mengapakah? kenapakah?

haaa...kalo saidah baca post aku ni mesti dia akan kate "dia start daaaaahhhh".. xpe la, aku mmg nk start

seminggu lepas aku balik KL ni aku rase blog aku ni xtenang sikit..ye la hari2 aku dok berkempen suruh org pakai mask...kempen pilihanraya pon kalah.. OPPSS...ini bukan blog politik ye..harap maklum..hehehe

selepas aku dok berkempen hari ni, maka hari ni aku nak bagi reasons pada korang, apsal aku dok suruh sgt korang pakai mask tuh

UTK ORG MUDA/ANAK2 MCM AKU, KAU DAN KAWAN2 KAU
aku pasti mak ayah korang msti ade simptom sakit2 3 berangkai tu. biasa la, dh dipanjat usia. dan aku pasti jugak korang tak buta huruf utk baca yg antara golongan berisiko pada h1n1 adalah penghidap sakit kronik. dan sekali lagi aku pasti, korang mmg sayang mak ayah korang kan? maka, even mereka sekejap sakit sekejap sihat pun, mereka stil menghidap kan? disinilah relevennye kempen aku tuh! utk nyawa mak ayah ko. kalau korang tak syg nywa seniri, anggap saje lah pengorbanan ni utk mak ayah yg dh byk berjasa pada korang. FAHAMKAH MAKSUD AKU NIH?

LAGI SEBAB UTK ORG MUDA MCM AKU, KAU DAN KAWAN2 KAU
kalo kt umah ko ade TV, ko boleh tgk berita. dan statistik menunjukkan (kalo korang xreti wat statistik, ni aku dh conclude siap2) kanak2 adalah insan yg mostly affected jugak. kalo korang dah punye anak, 'hai...takkan tak syg anak kot?" and again, kalo ko tak syg diri seniri, syg la anak korang. dan bagi yang bujang mcm aku nih, kesian la anak2 org lain..baru ni aku pg KL pun aku cuci tgk bersih2 before pegang anak sepupu aku tuh

DAN SEBAB YG RELEVAN UTK SEMUA ORANG
hentikanlah penyebaran virus h1n1. bukan semua org mampu utk beli ubat, bukan semua org kaya mcm korang.

adoyai, aku dh xleh nk fikir, later i'll update again..

*ok korang, sila pakai mask bile berada di tempat yg ramai org ye

0 pengomen tegar:

 

Pink Girlz Blogger Template | Blogger Clicks DesignBlogger Theme distributed by FREE Templates 4U