JANGAN LUPA TARIKH

join grup ini tanpa paksaan

CERITA-CERITA

APA MEREKA KATA

Grab This Widget

RUANG UNTUK MAMI JARUM


ShoutMix chat widget

PARA PELANCONG

YANG KELUAR DAN MASUK KE SINI

Wednesday, August 5, 2009

SHARIFAH?

ade satu kisah pelik telah berlaku hari ini.. sebagai mukadimahnye aku perlu menceritakan bahawa aku mmg suuuuuukeeeeee sgt melepak kat lab muna...utk sem ini, ade dua undergrads yg bekerja di lab muna yang mesra dgn aku.

harini, aku pergi lab muna macam biasa, dan di lab itu ade 2 undergrads muna; leong and siew leng. yang membuatkan aku terkejut tuh, si leong ni sapa aku, tp dgn cara yang janggal! bole tak dia kate "hai sharifah!!!" hah? bile masa pulak aku jadi keturunan syed sharifah ni? hahah.. dan aku tnye la utk kepastian, 'ape u kate td' dia pun ape lagi, tkejut la..leh pulak dia tnye aku, "nama u sharifah kan?" hahahhaha..aku rase mcm nk gelak golek2 je kat situ.. aku deny la statement dia tu..siap tak bg pgl mcm tu lagi...kang generasi syed sharifah marah pulak sebab aku mencemar duli mereka; aku terangkan la hal ini pd meraka..huhu.. HMM.. I WONDER WHERE DID THEY FIND THAT NAME FOR ME... sedangkan muna terang2 pgl aku FANA! huhu

satu lagi nama yang aku pernah dapat dulu adalah COMBI! aku pun tatau mane dtg nama tu. masa matrik kawan aku, norlin yang suke pgl aku mcm tu. dan geng2 lain pu ikut. kdg2 xpuas ati jugak, apsal la pgl aku combi? combi tu sapekah? apekah? norlin kate, dlm cite allahyarham p.ramlee ade satu watak tu dipanggil combi, dan aku mcm dia. sebab kedua, sebab aku nmpk mcm asal dr penang... org penang dipanggil combi kah? wallahualam..aku tak pernah dengar pun selama 5 tahun di penang ni..huhu

lagi satu nama yang agak sedap didengar, susah disebut diguna masa sekolah menengah - FARARANA .. elok2 nama farhana (agak senang disebut berbanding fararana) org tukar jadi complicated. tp cute kan? aku pun suke.. sape peneroka nama ni? cik eni anak cikgu natrah.. (baru pindah masuk skolah org dh pandai tukar2 nama org ye!) dan satu kelas pulak ikut sama memanggil aku dgn nama yg susah disebut ini!

0 pengomen tegar:

 

Pink Girlz Blogger Template | Blogger Clicks DesignBlogger Theme distributed by FREE Templates 4U