JANGAN LUPA TARIKH

join grup ini tanpa paksaan

CERITA-CERITA

APA MEREKA KATA

Grab This Widget

RUANG UNTUK MAMI JARUM


ShoutMix chat widget

PARA PELANCONG

YANG KELUAR DAN MASUK KE SINI

Friday, September 11, 2009

review bazar ramadhan

dh 10hari terakhir baru nak buat review...heheh.. aku amek feel dulu la! so, sila la baca..

  • bazar ramadhan bayan baru
bazar 1st kot aku pegi tahun nih... letaknye di perkarangan masjid bayan baru.. bazar yang paling femes kt penang (kata orang). ape yang best kat sini? hurmm.. terpaksa berfikir sejenak... banyak sangat la.. tp yang aku nmpk plg ramai manusia pg serbu adalah gerai d'kashmiry (kalo tak silap eja) tahap keramaian org tu, sampai tak nampak lauk! hehe.. tp pada aku, aku rase aku masak lg sedap kot! heheh..

selain pada tu, murtabak mmg berlambak la kt sini. jalan selangkah dua jumpa murtabak, jalan lagi, murtabak lagi..

pastu ade satu gerai ni segala mcm jenis dinasour..heheh.. cthnye donut dinasour, karipap dinasour.. besar2 la kuih dia..mmg saiz dinasour la

satu lagi, masjid bayan baru bagi bubur lambuk free.... heheh.. aku amek skali je..

opsss... kt sini la LA aku meniaga jus buah.. aku penah beli skali je, jus buah naga.. nasib baik la aku tak jadi naga malam tu.. har har har

  • bazar ramadhan gelugor
yg ni kire dekat je ngan USM. kuar je dr gate rahsia (nama yg kawan2 aku bagi zaman dolu2 kerana org xde sticker leh masuk kot pintu nih). kalo nak banding ngan bazar lain, aku rase ni bazar paling sikit org meniaga.. ala..xpe la sikit pun..asal ade yg kite nk makan cukup la kan.. kang ramai2 rambang mata jugak.. walaupun sikit je peniaga, aku rase complete jugak bazar nih. mcm2 jenis nasi, air, kuih muih, agar2 macam2 la ade!tgl xde byk sayuran dan tumbuhan je (kerana pembeli kt bazar ni karnivor sejati).

satu lagi hal pasal bazar gelugor nih, aku pegi tahun ni ke, tahun lepas ke, dua tahun lepas ke, tiga tahun lepas ke.. susunan penjaja adalah sama! hahahahah.. sungguh tak creative

  • bazar ramadhan taman tun sardon
aku pun baru tahu kewujudan bazar ni tahun ni.. tu pun sebab silap ingat ade pasar malam kat tempat biasa kt taman tun sardon tuh!

best ke? hurm.. aku blur masa tu.. maka aku takleh nk kate best ke tak..ok kot.. tp gelugor ok lagi..

  • bazar ramadhan depan RST
yang ini hanya sekangkang kera dr aku.. betul2 depan gate stadium..tp nak dijadikan cerita, aku pernah pegi 2x je utk tahun ni.. satu, pada aku agak kurang menarik, lagi satu, balik2 tgk muka budak USM.. hurm.. malas la... tarawih pun aku siap lari ke masjid pekaka..ni kan pulak bazar ramadhan!

ade satu gerai yang paling best kt situ.. kedai jual kebab.. hari 1st aku beli tu abg tu x siap masak lagi. ade sorang chinese (disyaki budak undergrads USM) order 8 kebab! sedap sangat kot sampai order 8. sanggup tgu pulak tuh! bile aku balik makan, mg melotop! aku beli kebab ayam, ayam seketul2 yang besar tuh.. yummy.. nikmatnyeee...opss..pose2

pastu ade lagi satu gerai jual agar2 mcam2 rase.. kacang merah ade, cendol ade, buah naga pun ade.. banyak sungguh org meniaga makanan perisa naga puasa2 ni.. jgn ade yg jadi naga sudah! hehehe

ha..tu je bazar yang aku dok rotate, selain tambahan makan kt seagate dan memasak sendiri..maka korang leh bayang la mcm mane hafalnye aku kt setiap makanan kt bazar tuh. siap susunan setiap gerai pun aku bole igt tau! heheheh..satu lagi bzar yang aku tak pergi, bazar masjid sg nibong..kalo p nk parking kt mane tah! tu pun aku baru tahu kewujudan bazar nih.. ade kelapangan aku pegi la... sama je sume bazar sebenarnye... sume pun jual makanan..bukan ade jual kasut ke sayur mentah ke kan...har har har..

sekian berita dr penang..hikhik

5 pengomen tegar:

cik idah said...

hahaha, cik fana..bazar rst tu xbes le, tp ikan bakar die sedap tau.suke2
tp bazar2 lain tu mengingatkan daku pd USM..uhuukk

cik oryza said...

haha...sape kate best..student sy sendiri pun kate xbest..xbest, xbest pon pg hari2 jugak.. hoho! cik idah dah mula tunjuk taring mengomen nampaknye! teruskan usaha ye my dear!

nur said...

i sedang meridui puasa kat USM slps bace blog u =(

=D pia

cik oryza said...

pia...u dtg la cni..tdo bilik i:)

cik oryza said...

pia...u dtg la cni..tdo bilik i:)

 

Pink Girlz Blogger Template | Blogger Clicks DesignBlogger Theme distributed by FREE Templates 4U