JANGAN LUPA TARIKH

join grup ini tanpa paksaan

APA MEREKA KATA

Grab This Widget

RUANG UNTUK MAMI JARUM


ShoutMix chat widget

PARA PELANCONG

YANG KELUAR DAN MASUK KE SINI

Tuesday, January 19, 2010

hidup biar beradab

situasi 1
kamu pegi melawat orang sakit... xde la tenat sangat pun.. cuma masuk hospital aje.. adakah kamu:
(a) mendoakan orang itu supaya cepat sembuh
(b) berkata "eh, dulu si polan pun sakit mcm ni jugak.. tak lama lepas tu dia meninggal"

situasi 2
parents kawan kamu sakit, dia menceritakan masalahnye kepada kamu. reaksi kamu:
(a) sabar ye... itu sume dugaan allah... banyak2 kan berdoa ye... insya allah tak ape2..
(b) eh, dulu jiran sy pun kena benda yang sama.. tak lama pas tu mak dia mati.. kemudian ayah dia pulak...

situasi 3
ade orang kate kalo mimpi gigi tercabut ade orang nak meninggal... aku mimpi gigi aku tercabut la..
(a) xde ape la tu... mainan tido je tu
(b) ha... dulu kawan sy mimpi mcm tu jugak... tengok2 bukan orang lain yang meninggal, tapi dia sendiri...(aku rase jawapan ni bangang gile... sanggup kawan aku ckp mcm ni kat kawan dia... nak je aku sound minah tu, tapi aku xde kaitan lak ngan minah yg mimpi tercabut gg tu)

kalo korang jawab (a) utk dua2 jwapn, tahniah la... hati perut anda masih berfungsi dgn baik... tapi kalau korang jawab (b) banyak2 la istighfar dan belajar utk beradab dan jaga hati orang. jangan sebab mulut badan binasa...dan jangan bila kena atas batang idung sendiri baru nak melenting x tentu pasal.. aku rase orang yang otaknye di kepala paip je yang akan bagi jwpn (b) tu

agama kita mengajar kita dgn cantik sekali... jangan sebab perangai yang x tentu hala tu orang pandang rendah pada islam

*sape terasa maaf la..aku nak tegur je

 

Pink Girlz Blogger Template | Blogger Clicks DesignBlogger Theme distributed by FREE Templates 4U