JANGAN LUPA TARIKH

join grup ini tanpa paksaan

APA MEREKA KATA

Grab This Widget

RUANG UNTUK MAMI JARUM


ShoutMix chat widget

PARA PELANCONG

YANG KELUAR DAN MASUK KE SINI

Thursday, February 25, 2010

kisah sang pencuri lagi

rumah aku kt kota bharu tu mcm dh jadi lubuk pencuri dan penagih lak rasenye... ko paham je la, kalo kt kelantan, taman perumahan xde la terancang mane mcm kt luar nun. nak buat mcm mane, duit banyak disekat dr diberi... so kawasan rumah aku nih dikelilingi oleh kampung2...

sebelum ni aku ade cerita pasal rumah aku yang kena pecah masuk pencuri tu... klik sini untuk baca balik. di tempat yang sama, rumah yang selang sebuah dr rumah aku lak kena... bezanya, modus operandi agak berbeza... deoerg x pecahkan mangga but then deorg masuk melalui atap.. ko tahu je la atap to org susun2 je.. kalo alih sikit bole la masuk.. dan setiap rumah lak ade lubang siling bagi memudahkan penghuni naik ke atas bumbng untuk betulkan ape2 kerosakan pd tangki, maka dr lubang siling itu la pencuri masuk.. kejam kan?

rumah yang terkena ni rumah seorang nurse... dia tgl ngan anak dia aje.. suami dia keje kt tempat lain.. so pada malam kejadian dia kerja shift malam. tp mmg dai tglkan lampu terbukak dgn anggapan bahawa ade org dlm rumah. barang yang dicuri? xpayah kire la... sangat banyak.. dia biasa etak barang kemas dlm kete, dan bwk ke tempat keje.. tp haritu dia keluarkan atas sebab ape tah.. (kt sini, nampak sangat si pencuri dah memerhati pergerakan mangsa) selain pd barang kemas, laptop, videocam dan ape lg tah kena curi... teruk tau...

kadang2 aku terfikir, org2 tman aku ni kumpul duit gaji, beli barang untuk kepuasan/ kegunaan diri sbnrnye pelaburan utk si pencuri.. dapat gaji kena curi.. kumpul kena curi..beli harta pun untuk pencuri..

sebenarnye kami tahu sape yang buat, sebab ade satu family tu kt kampung tepi taman tu penagih... kesian pun ade.. seluruh anak beranak penagih dok keluar masuk jel dan pusat serenti. tapi tu la..penagih tetap penagih... nak beli barang bukan free kan.. kami la jadi mangsa.. cuma masalah skrg x tertangkap aje.. satu yg masih lagi boleh dianggap selamat adalah dia takkan masuk rumah yg ade org... dgn kate lain, dia tak mencederakan org..

mak ayah aku kembali dok kat KB sebab senang nak anta amik adik aku dr tusyen etc.. jiran aku suke la dia ade geng.. tp bile jadi mcm ni, aku ckp kat jiran aku "rase mcm lagi selamat dok kt kampung".. kt kampung aku pencuri xde, tp hantu ade la.. haha

4 pengomen tegar:

brat2104 said...

sian kn kat dorang? hamba dadah.. cane la.. leh 1 famili dadah?

cik oryza said...

ha a.... nanti org sebut mak bapak jugak... mcm isap rokok kot leh bjangkit...

Nadiah Sidek said...

kena pakat ronda mlm2 kot..mana tau lebih mdh kena tangkap

cik oryza said...

itu la... tp sume org keje.. susah jugak tu...

 

Pink Girlz Blogger Template | Blogger Clicks DesignBlogger Theme distributed by FREE Templates 4U