JANGAN LUPA TARIKH

join grup ini tanpa paksaan

APA MEREKA KATA

Grab This Widget

RUANG UNTUK MAMI JARUM


ShoutMix chat widget

PARA PELANCONG

YANG KELUAR DAN MASUK KE SINI

Sunday, February 28, 2010

basikal

ada sorang budak ni (identiti dirahsiakan) suka sangat main basikal... biasa la... semasa aku di usia ini pun hobi aku pun mengayuh basikal jugak.. nak dijadikan cerita, dek kerana selalu sangat mengayuh basikal tu, maka performance basikal tu merosot... rantainya mula tercabut bile budak ni mengayuh basikal... mula la budak ni merengek2 nak kan basikal baru... tak cukup dgn tu, siap mengadu dgn kawan kat sekolah yang basikalnye rosak... kate kawannye, "awak letak la minyak kt rantai tu..." sebaik saje dia turun dr kereta, tanpa sempat tukar baju ape sume, terus berlari ke dapur... dia kembali ke luar rumah dgn sebotol minyak masak yg hampir habis..

ABANG: eh, nak buat ape tu?
ADIK: nak letak kat rantai basikal.. basikal kan rosak..
ABANG: (geleng2 pala... malas nak cakap ape... kang tak bagi menangis pulak)

malam tu tindakan si adik diketahui oleh mak dan ayah... satu keluarga dok gelakkan dia...

'nape tak goreng je basikal tu?'

6 pengomen tegar:

brat2104 said...

nak kuali besar, saya ada, gitau je k?

cik oryza said...

sponsor minyak jugak laaa

brat2104 said...

minyak kan dah letak tadi??

cik oryza said...

kena deep fry la... baru garing;p

brat2104 said...

xbole..yg sekeping2 biasa kena goreng tohor..

cik oryza said...

kalo mcm tu kena lerai satu2 la... tayar skeping, hendel skeping, tpt dudul skeping.. hehe

 

Pink Girlz Blogger Template | Blogger Clicks DesignBlogger Theme distributed by FREE Templates 4U