JANGAN LUPA TARIKH

join grup ini tanpa paksaan

CERITA-CERITA

APA MEREKA KATA

Grab This Widget

RUANG UNTUK MAMI JARUM


ShoutMix chat widget

PARA PELANCONG

YANG KELUAR DAN MASUK KE SINI

Wednesday, July 22, 2009

teori perlanggaran molekul dan penghasilan energy

fuh! tajuk aku sound sooooooooooo chemistry!!!! alhamdulillah, kengerian minggu ni sudah tamat bile lab session aku habis...tinggal lab hazwan je esok. gud luck ye sir!

semalam dh hari ni Cik B dtg melawat lab as this week is her turn to do the inspection. dan sebagai mana semua GA yang incharge 1st year tahu, sekiranya inspection dilakukan oleh Cik B, kemungkinan pelbagai malapetaka yang tidak diingini utk berlaku adalah sangat tinggi.

kak apai incharge kelas hari isnin. so aku dengan jayanye berjaya mengutip petua2 agar tidak dimarahi. walaupun ini adalah sem ke-3 aku incharge lab nih, ketakutan still menghantui diri.. drp petua yang diberi, nothing much yang akan membuatkan aku dimarah, ditengking atau dimalukan depan student aku. Cik B akan byk menyoal student.ALHAMDULILLAH:p deorg kan apex student..jadi mereka sepatutnye 'THINK OUT OF THE BOX' (walaupun aku rasa mereka terlampau bergantung kepada aku utk pengiraan dlm report tu sebenarnya.)

semalam takda ape yang menggegarkan jiwa aku. Cik B masuk dan round2 dan naik ke lab atas.. on the way turun dia masuk check lagi skali. takde sesiapa yang disoal siasat mcm kelas kak apai..huhu

harini pulak dia dtg agak lewat. aku tgk kereta dia dh tersadai kat bawah agak lama, aku pun dh berdebar-debar. tunggu punya tunggu tak dtg lagi..eh, mane pulak ni. aku sbnrnye gelabah gile kalo dia dtg..student aku yg buat experiment buat byk gile kesalahan. siap buat benda yang tak patut jadi dalam dunia lagi tau! ade ke patut deorg measure solution yang deorg nak gunakan dgn beaker? aku rase budak sastera pun takkan buat mcm tu. fuh! aku mmg bad mood gila masa tu. dh la buat salah. org tegur buat muke pulak tu. berani buat muke ngan aku. hm..i cant help anything here..markah SKILL mmg terpaksa ditolak. dah la salah sorang partner deorg xdtg. sesuka hati tak dtg lab..igt org bagi replace ke? melampau la budak2 ni. siap ade srg tu (budak 2nd intake) nak tanye soklan kat aku panggil dengan tangan aje. fuh! menguji kesabaran betul..banyak gile masalah lab sem ni. nak plot graf pun masalah. aiyooooo..aku masa form 5 pun dh tau mcm mane nk plot byk2 graf atas satu kertas...hmmm...budak2 sekarang (bak kate sharon 90's babies) sooooooooooooooo different from 80's (aku bercakap cm aku nih tua sgt je..)

akhirnye Cik B dtg..siap berleter kat aku budak2 lab bawah tak faham konsep extraction sume..hish..tadah je la telinga sambil tersengih2...pas tu dia soal aku pasal extraction. confirm aku xlah jawab la! paling last aku blaja kimia organic masa aku 2nd year dan masa 2nd year la last aku amek lab organic (lebih kurang 4 tahun yang lampau).. dan Cik B mula menerangkan teori perlanggaran, teori ikatan (bond) teori tenaga molecules dan segalanya pada aku..fuh berpinar-pinar mata nak faham teori2 ini. sejak 2nd year aku just belajar peralatan (instrument), macam mane alat tu berfungsi, mcm mane nk buat calibration, mcm mane nk analyze quantitavely and qualitatively...huh..berpinar mata sampai sekarang!

sampai sudah aku tak nak mempunyai apa2 hubungan dgn kimia organic. waaaaaa!!!


0 pengomen tegar:

 

Pink Girlz Blogger Template | Blogger Clicks DesignBlogger Theme distributed by FREE Templates 4U