JANGAN LUPA TARIKH

join grup ini tanpa paksaan

APA MEREKA KATA

Grab This Widget

RUANG UNTUK MAMI JARUM


ShoutMix chat widget

PARA PELANCONG

YANG KELUAR DAN MASUK KE SINI

Friday, March 5, 2010

penyakit berjangkit

sekarang ni, bukan setakat demam, batuk selsema je jadi penyakit berjangkit, rupe2nye, penyakit mendera dan membunuh budak pun dah jadi penyakit berjangkit. mana tak nye, tak sampai seminggu shafiyah humairah meninggal sebab didera teman jantan mamanya, hari ni kuar pulak satu cite pasal sorang bayi lelaki india 18 bulan mati sebab kena dera... isy3 ape nak jadi nih.. mase kes shafiyah humairah haritu x tergerak lagi hati nak tulis (read: membebel), tapi bila kejadian kedua ni berlaku, terkejutnye aku!!! mcm penyakit berjangkit kan? betapa tak berhati perut nye manusia ni pijak kanak2 yang xda kudrat untuk melawan tu sampai mati. kanak2 ni sedangkan berdiri pun masih nak berpaut pada org dewasa, kalo disepak terajang mcm mane la ye? aku pernah nampak org 'tak berapa nak betul' kat padang kota... (mungkin betul tp buat2 tak betul), dia pun pandai menyayangi budak.. berpantun siap tu... pantun lak ditujukan khas pada kanak2.. ape taraf si pembunuh kanak2 ni? lebih teruk drpd org gila kot? "orang gila bertopengkan orang waras" atau "orang waras bertopengkan orang gila?"

aku igt lagi, masa aku kecik dulu, ade satu kempen anti dera. siap ade lagi masa tu... tp masa tu mak ayah yang dera anak sendiri... kalau tak salah aku la... hurm... benda yang sama berulang, cuma pelakonnya berbeza..

'HATI PERUT DAH KENA MASAK WAT GULAI KOT?'

3 pengomen tegar:

brat2104 said...

kelakar kan? dalam masa heboh kata nak pertahankan hak kanak2, sampai sekolah xleh sentuh langsung budak2 yg buat salah, kebanyakan budak kena dera dgn keluarga n org terdekat..

cik oryza said...

yg tu terlampau memanjakan... yg ni pulak xde hati perut?

Norhayati Ahmad said...

skrg ni manusia menjadi semakin zalim..hina dari org gila..hina lagi dari binatang...

 

Pink Girlz Blogger Template | Blogger Clicks DesignBlogger Theme distributed by FREE Templates 4U