JANGAN LUPA TARIKH

join grup ini tanpa paksaan

APA MEREKA KATA

Grab This Widget

RUANG UNTUK MAMI JARUM


ShoutMix chat widget

PARA PELANCONG

YANG KELUAR DAN MASUK KE SINI

Thursday, March 11, 2010

hutang masa dibayar masa

masa aku skolah rendah dulu, aku boleh tahan la malas nye... tambah2 lak kalo masa cuti panjang hujung tahun.. masa ni, mmg mak aku sakit kepala la... aku lagi, adik2 aku lagi, pakat x baca buku... dr pagi sampai petang dok melangut depan tv.. alaaa... budak2.. biasa la.. tv pulak asek dok siar kartun, mane x terpengaruh... mak aku ni pulak dh letih membebel dah.. tp kami buat dek je.. biasa la... masa ni la nk qada tgk tv.. kalo waktu tak cuti, sibuk pegi kokurikulum la, kolah agama la, megaji la..

tibe2 mak aku dapat satu idea.. idea dari mane tak pulak aku tahu.. tapi aku syak mak aku dpt petunjuk dr mimpi.. haha.. ok, aku merepek.. mak siap announce, "mulai hari ni, berapa jam baca buku, maka sebanyak tu jugak la boleh tengok tv". "AH SUDAAAHHHHH" kami mmg kena kumpul jam la utk dpt tgk tv. cthnye kalau harini aku blaja 3 jam, maka tengok tv pun 3 jam la.. ape lagi, kami pun berlumba-lumba kumpul jam.. kite tengok sape dapat kumpul paling banyak.. kadang2 aku bincang jugak ngan adik aku, nak tengok cite ape kali ni, kite nak kumpul bape jam etc... kdg2 kalo awal pagi esok kami nk tengok tv, kami kumpul jam dr semalam.. hehe.. kdg2 mak argue jugak jam yang mane yg kami guna tu.. tapi kami jujur tahu!! ade jugak hari yang paling xbest cite kt tv tu, kami pun ape lagi, dr pagi sampai tido baca buku.. pas tu esok lusa tulat jwpnnye selamat hari raya aidilfitri... hooreeyyy tak payah baca buku!!!

nasib baik bila dah meningkat remaja aku dah makin rajin.. tak larat aku nak main kumpul2 jam lagi ngan mak aku.. huhu

4 pengomen tegar:

PeDoT said...

Huhu.. jadik sblom baca buku.. tgk dulu intisari rancangan.. baru boley bajet nak baca sampai perenggan mana..

cik oryza said...

hehehhe.. mase kecik2 dulu intisari rancangan dlm kepala aje... hehe.. kalo si kakak lupa, si adik back up;p

brat2104 said...

pergh.. bahagia mak awak ye.. mak sy x terkata apa kalau sy dah parking depan tv

cik oryza said...

mak cikgu mmg mcm ni.. haha.. kt rumah pun cmm skolah jugak;p

 

Pink Girlz Blogger Template | Blogger Clicks DesignBlogger Theme distributed by FREE Templates 4U