JANGAN LUPA TARIKH

join grup ini tanpa paksaan

APA MEREKA KATA

Grab This Widget

RUANG UNTUK MAMI JARUM


ShoutMix chat widget

PARA PELANCONG

YANG KELUAR DAN MASUK KE SINI

Wednesday, March 3, 2010

ketuat

masa aku kecik2 dulu (maksud aku masa aku skolah menengah) aku slalu main2 dgn ketuat kat tgn kwn aku... mase tu aku tak tahu ape kah benda itu. geram pun ade... geram nak tarik bagi tercabut. aku siap buat experiment kt tgn kwn aku lagi... aku sentuh tang ketuat tu, dan aku tnye, 'rase x sy sentuh' yup! aku mmg sengal... sebab aku xde kan, maka aku xtahu ape rasenye...

mase 1st year, ketuat mula tumbuh kt tgn aku... isyk geramnye... aku paling x suka bila ade benda asing kt tangan aku nih... aku nmpk satu cara je, aku kena beli ubat! sebab kwn skolah aku dulu pernah cuba potong tp dia naik balik... so aku tahu cara tu mmg x berkesan. aku beli ubat untuk ketuat kt farmasi. harga aku lupa, tp antara komposisinya adalah salisilic acid. dia jenis cecair ubat sapu (ape jadah ketuat smpi nk amek ubat makan!). bila diletakkkan di atas ketuat tu, cecair tanpa warna tu akan berubah menjadi kaler putih yg keras (mcm liquid paper yg keras atas tangan)

keberkesanannye? xberkesan ponnn!!!! sakit hati aku tau. mmg la mase rajin bubh tu, tepi2 ketuat tu mcm terpisah sikit dr kulit, tp aku tak berani nak kutis. tp mmg sakit la.. luka kan.. ade skali aku cuci lantai, dia lembut dan tercabut. tp tak lama pas tu tumbuh balik..

kwn aku guna jugak ubat tu. ketuat dia lagi lama. besar lak tu. punye la rajin dia sapu. sampai la satu hari, ketuat dia tercabut. masa tu pulak dia di bilik kawan. banyak gile darah keluar. katanye sampai habis sekotak tisu. gile ah! tp aku rase ketuat dia tumbuh balik.

hari ni aku jumpe cerita ketuat dlm paper.. bukan benda remeh OK! sebab jangkitan jugak.. sila baca DI SINI.

ha, ape cite ketuat aku sekarang? alhamdulillah dah xde... haha.. dulu makcik aku la bising2 kate ketuat kat jari manis mcm mane org nak sarung cincin bagai.. adoi... smpai ke ketuat org amek kira ek?

rahsia ketuat aku hilang? semasa aku praktikal dulu, sorang operator logi cakap kena letak air kencing kerengga di ketuat tu. selagi air tu meresap masuk dlm ketuat, picit lagi belakang kerengga tu. masa aku dulu skali letak 3 ekor kerengga. dlm 3-4 treatment jugak la. pastu aku habis praktikal, balik ke u aku.. tak lama pas tu ketuat aku mengecut dan aku rase gatal2. pas tu terus jatuh.. sekarang aku dah bebas ketuat:) alhamdulillah

5 pengomen tegar:

Norhayati Ahmad said...

dulu k yt pun ade tumbuh ketuat kat ibu jari gak..huh..memang sakit..k yt pegi jumpa DR...pastu kena buat minor operation..Alhamdulillah..sampai skrg MR. KETUAT tu x timbui2..

brat2104 said...

soalan bodo.. cane nak tau kerengga tu kencing ke x?

ketuat ni, kalau x silap, sebab persekitaran..

pernah gak ada.. sampai skrg xsura cane leh hilang.. hurmm???

cik oryza said...

kak yati: operate? takut!!!!!

brat: awk kena picit la bontot kerengga tu. kalo keluar air, mksdnye dia kencing la... jgn penyek smpi mati lak:P

Nadiah Sidek said...

oo..gitu ke caranya nk hilangkn ketuat..

cik oryza said...

huhu... kite cuba je.. yg menyembuhkan allah:)

 

Pink Girlz Blogger Template | Blogger Clicks DesignBlogger Theme distributed by FREE Templates 4U