JANGAN LUPA TARIKH

join grup ini tanpa paksaan

APA MEREKA KATA

Grab This Widget

RUANG UNTUK MAMI JARUM


ShoutMix chat widget

PARA PELANCONG

YANG KELUAR DAN MASUK KE SINI

Thursday, July 22, 2010

belasungkawa: omei (april 2008 - 22 july 2010)



ingat tak cite kucing hilang yang aku post dulu? pasal kucing aku hilang sebab silap naik van ikan tu? iye... kucing hitam tu... nama dia omei oke..bukan na o mei

omei, kucing kesayangan keluarga telah meninggalkan kami sekeluarga dengan seribu kenangan manis... dia pergi kerana faktor kesihatan.. aku pun tak faham kenapa dia asik sakit.. mungkin imunisasi yg rendah..

dilahirkan by accident oleh lat (singkatan utk coklat) sebab lat sepatutnye di kasi (dimandulkan) tapi x cukup bulan nak operate, tup2 dah lahir anak kucing masa muda remaja lagi.. dilahirkan dgn 3 lagi saudara, tapi 2 mati sebaik sahaja dilahirkan. tinggal la omei dan omot sahaja.. uniknya, omei saje diantara semua yang berbulu lebat. dec 2008, omot menghilangkan diri, tinggal la omei dan lat menjadi penyeri keluarga.

raya lepas, kami bawak balik omei dan lat ke rumah baru kami.. dah la mengiau x berenti pagi2 waktu kami sahur kerana bertukar tempat tinggal. bile dah selesa, dia lari keluar pintu kiri, masuk puntu kanan, keluar pintu kanan, masuk pintu belakang... tibe2 lompat masuk kot dapur.. tibe2 dah terbongkang tido atas tangga... gitu la omei dan ibunye... tapi raya kali ni, semua pun jadi kenangan je...

dengan perginya omei, mak xde teman masa menggosok baju ayah dan memasak kat dapur... biasa omei la yg teman mak masak masa sume anak2 xde kt rumah.

dengan perginya omei, xde lagi kucing yang akan mengiau waktu subuh2 sebab lapa.. dan xde juga kucing yang berlari masuk terus ke dapur utk makan lagi...

dengan perginya omei, ayah tak de la risau2 bila ikan kucing tak ade sampai sanggup singgah pasar utk santapan anak ke5 dan ke 6.

dengan perginya omei, kosonglah katil mak dan ayah yang menjadi tempat tido kegemaran omei ketika tido lepas subuh

dengan perginya omei, kucing oren yang jahat akan tenang kerana musuh dah tak de di dunia ni

omei, kucing yang hilang selama 2 minggu sebab tersilap naik van ikan kini tinggal dlm kenangan kami sekeluarga.

5 pengomen tegar:

brat2104 said...

kenapa sy pon mcm akan rindu kat omei gak?

nabil said...

omei ni mcm kucing sy, sama. kucing sy nama buntal tapi ekor pendek sket.

cik oryza said...

brat: bukan awak sentiasa menjiwai watak ke?

nabil: bak sini kucing tu kat akak

Norhayati Ahmad said...

takziah k yati ucapkan...y hidup pasti akan pegi..

brat2104 said...

aish.. dah terpukau dgn renungan omei sbnarnya.. mmg cpt cair dgn renungan haiwan..

 

Pink Girlz Blogger Template | Blogger Clicks DesignBlogger Theme distributed by FREE Templates 4U