JANGAN LUPA TARIKH

join grup ini tanpa paksaan

APA MEREKA KATA

Grab This Widget

RUANG UNTUK MAMI JARUM


ShoutMix chat widget

PARA PELANCONG

YANG KELUAR DAN MASUK KE SINI

Wednesday, April 28, 2010

teka teki teka tekuk

kazen aku yang amek math telah mempost satu soalan teka teki kat fb dia... berikut adalah soklannye

Penyataan Masalah: Sekarang si ibu berusia 21 tahun lebih tua dari Wardhani. Dan 6 tahun kemudian, umur ibunya adalah 5 kali ganda umur Wardani. So, berapakah umur Wardhani sekarang??? p/s: Silakan berpikir dan menjawab secara ilmiah/matematik basic

aku copy paste aje... jwpn akan diberi minggu depan... memandangkan kali terakhir aku mempraktikan ilmu calculus adalah 5 tahun lepas, maka soalan ini amatlah menguji minda aku.. tolong la jawab wahai rakan2... esok kalo rajin aku buat grup discussion dgn geng.. kalo dh berat sgt, akan ku panjat tangga skul math tu utk dptkan jwpn.

*hint= kira2 dia + - aje.. aku dpt satu persamaan aje tu pun ntah betul ntah salah

meh kite bincang sama2!

5 pengomen tegar:

brat2104 said...

apa persamaan yg kamu dapat?

suka solan ni..

cik oryza said...

seminggu lagi saya bagi... haha... awak buat dulu ye;p

jwpn dia sengal tau.. sy pun dh mrh sepupu sy

Linda said...

haaaa....kali ni ku komen tempat yang betul :D kalau betul dapat burger subway tak?? hahahaha.....

cik oryza said...

subway konon.. dpt saladnye aje la... hahah... linda dh dgr 2x sy ulang jwpn.. x aci.. hahahahah

Linda said...

hehehe...tapi den pun ada tolong kira. kira halal la tu kan :)) takpe takpe, nanti saya tolong jawabkan yek..hehehehe :P

 

Pink Girlz Blogger Template | Blogger Clicks DesignBlogger Theme distributed by FREE Templates 4U