JANGAN LUPA TARIKH

join grup ini tanpa paksaan

APA MEREKA KATA

Grab This Widget

RUANG UNTUK MAMI JARUM


ShoutMix chat widget

PARA PELANCONG

YANG KELUAR DAN MASUK KE SINI

Thursday, November 18, 2010

pengalaman paling teruk menaiki bas ekapress

macam yang telah diceritakan sebaum ni, saya ke penang untuk mengharidi sesi viva saya. tarikh viva saya juga adalah begitu hmpir dengn ari raya haji. dan kerana tarikh viva tu saya tau dua minggu sebelum aje,maka tarikh balik kb pun dah abes.. sedihnye!!!!!!!!!! tapi nak buat macam mane kan? takkan la nak paksa ayah pegi amek kite kat penang kan..

tiket yang available adalah pada 17 nov, malam.. maksudnye siang tu saya kena la beraya kat penang.. tak pasal2 beraya kat perantauan pulak tahun ni.. isyk3.. tiket tu pun megat yang belikan. satu company je yg akan provide bas malam tu. dan syarikat tu jugak la yang sy avoid sangat2. sebab? tak jaga hati penumpang langsung! kalau travel dr kelantan ke penang, mesti kena tukar bas punye kat butterworth atau kulim. kalau dr penang pun sama.. ade skali tu, siap tunggu sape tah kat kulim lama gila.. sampai saya restless. yela, tunggu pulak kt tempat gelap.. dah macam sindiket ape dah pulak!

nak dijadikan cerita, magat belikan tiket syarikat ni... syarikat lain sume tak nak jalan malam tadi.. punye la waheeba berkejar nak anta saya ke stesen pukul 830 tu. pukul 9... bas takde lagi... pukl 930 bas tak sampai lagi.. saya ni dah macam berzikir kt waheeba pulak asik dok tanye "where's my bas... where's my bus" kesian dia kena dengar je.. huhu

pukul 1030, batang idung bas pun kelihatan.. ramai2 naik cepat2 atas bas.. tunggu laaaaaaaagiiii!!! ade dekat stengah jam pulak kt situ! siap cakap lagi, kat butterworth kena tukar bas.. hampehh!! kalau sy tahu mcm ni, sy tak nak balik.. sy mintak je duit balik, beli tiket bas lain esok lusa.. \

ok fine, sampai butterworth, bas banyak, tapi tunggu ape pun saya tak tahu.. dia kate, 4 org, yg nk ke kelantan naik bas lagi satu.. kami yang lain? adoii nasib ape la pulak... pas tu dia panggil penumpang yg nak ke kb yg remaining, suruh naik teksi. ade 8 org semuanya. naik 2 teksi menghala ke kulim. saya memang tengking dah orang syarikat tu. saya kate "ni teksi ni sape nak bayar? eiiii kalo macam ni la, lainkali mmg tak leh naik dah bas ni... teruk gile!" ade sorang akak tu anta adik dia lagi la marah2 (org kedah kan... lagi la sedap ayat dia)

naik2 teksi, saya bebel kat uncle teksi pulak... nasib baik uncle tu sabar aje.. haha! siap cakap kt uncle tu sy nak doa syarikat ni gulung tikar tu!

sampai kulim bas dah tunggu. driver pun dah ade kt bawah.. saya tengking pulak driver tu.. driver tu pasrah aje la.. haha! siap kate "takkan tak tahu syarikat ni??" saya jawab la sy dah lama boikot.. ni terpaksa aje. kalo tak, jangan harap la.. tak hingin!

dr kulim ke gerik, memang saya lelap dah. letih sangat2.. sampai gerik tukar bas lagi. sial kan bas ni!!! sakit otak okeh!!! pak cik bas kali ni baik, in term of jaga kebajikan penumpang. siap membebal lagi bila penumpang mengadu kena tukar bas 3 kali.. memang betul kan hak kite... nak defend syarikat buat ape kan!

alhamdulillah selamat sampai jugak akhirnya.. gila punye syarikat.. next time, saya takkan naik dan saya akan cakap kat kawan2 jangan naik bas ni.. daripada nak bagi perkhidmatan kt pelanggan, ni dah jadi pelanggan pulak bagi perkhidmatan kat syarikat..

4 pengomen tegar:

Nadiah Sidek said...

syarikat apa tu? brp jam pulak tu baru sampai KB?

puan oryza said...

bas shamisha. sampai kb pukul 5++ kalo naik budaya, kol 230 dah sampai.. :(

Anonymous said...

Saya terjumpa blog ni. Just nak komen, jangan naik la Shamisha unless terpaksa. Banyak dah pengalaman pahit naik bas ty

Anonymous said...

pada 3/06/2012..satu pengalaman pahit berlaku kat aku jugak...mase tu perjalanan dari terengganu ke penang..

bas rosak di tengah2 hutan dekat sepadan jeli-gerik pada pukul 3 pagi..

sampai keesokkan harinya bas belum dibaiki lagi...
aku nak tekan kn sekarang adalah pengurusan yang sangat teruk..

aku mmg banned gile bas ini...

 

Pink Girlz Blogger Template | Blogger Clicks DesignBlogger Theme distributed by FREE Templates 4U