JANGAN LUPA TARIKH

join grup ini tanpa paksaan

APA MEREKA KATA

Grab This Widget

RUANG UNTUK MAMI JARUM


ShoutMix chat widget

PARA PELANCONG

YANG KELUAR DAN MASUK KE SINI

Thursday, November 5, 2009

mandi dalam bath tub

family aku mmg suke berpindah randah... bayangkan la, sekolah rendah aku saje dh 4 buah... sebab kami mengamalkan kehidupan nomad ni xlain x bukan sebab ayah aku kena tukar tempat keje.

masa aku std 1, ayah tgh smbg blaja kt kl, so kami tgl kat kl. paham2 je la, bila dh namanye student, rumah pun ala kadar je la.. rumah teres biasa je..

bile ayah habis blaja, kami pindah ke kuala terengganu, kt kampung losong haji long. masa tu kami tinggal kat rumah kembar dua dua tingkat. bile dh duduk rumah yang considered as big nih, maka ade la bath tub.. zaman dulu2 bukan senang nak jumpe bath tub, so kami adik beradik ala2 golongan jakun jugak la bile jumpe bath tub tu.. haha.. asal petang je mesti masuk 'kolam' haha.. kolam la sangat ye...

dah namanye benda baru jumpe, kami main x hengat dunia la... isi air separuh penuh, duduk bersusun tiga beradik (masa tu adik bongsu x lahir lagi) dlm bath tub tu mcm duduk dlm sampan. kami buat ombak dgn air dlm bath tub tu.. kadang2 bergilir, 2 org keluar, sorang 'berenang' kat dalam. masa tu kan pendek lagi, jadi bole la buat sekuak dua dlm kolam tu..

nak dijadikan cerita, aku ni mandi bath tub x hengat dunia.. sampai satu pagi tu aku rase x dengar. siap ade air menitik dr telinga aku.. gelabah jugak la masa tu.. mula la merengek2 x dgr la ape la.. ayah aku pun bawak la aku pegi hospital.. kang x pasal2 pekak lak kang..

aku rase dr bersihkan telinga aku masa tu.. tp dia letakkan kapas dlm telinga aku. pastu kena titik ubat kaler itam tu dlm telinga 3 kali sehari.. bau ubat tu boleh tahan busuk jugak la.. siyes bau ubat! wek! aku pulak dgn istiqamahnye, titiskan la ubat tu dlm telinga ikut peraturan..

lepas lebih kurang seminggu, kapas tu terkeluar dgn x sengaja sebab aku dh kembali buas.. masa tu aku rase nikmatnye aku boleh dengar dengan clearrrrrrrrrr...

lepas2 tu aku takut jap nak mandi dlm tub.. tp tau2 je la budak2 kan.. insaf kejap, nampak air masuk jugak dlm tub tu.. tp mmg aku jaga gila xnk bagi air masuk telinga dah pas tu:p

5 pengomen tegar:

urji hashim said...

alhamdulillah dpt dgr lg kn,,

cik oryza said...

alhamdulillah... telinga masih boleh digunakan selepas 16 thn peristiwa tu berlaku.. hehe

urji hashim said...

laen kali ati2 la

cik oryza said...

laen kali x mandi dl bath tub dah... huhu

urji hashim said...

haha,,bnjir p0n x maen?best 0ww maen bnjir,,hehhee

 

Pink Girlz Blogger Template | Blogger Clicks DesignBlogger Theme distributed by FREE Templates 4U