JANGAN LUPA TARIKH

join grup ini tanpa paksaan

APA MEREKA KATA

Grab This Widget

RUANG UNTUK MAMI JARUM


ShoutMix chat widget

PARA PELANCONG

YANG KELUAR DAN MASUK KE SINI

Monday, November 9, 2009

main air bah

kesan menulis cite mandi dlm bath tub, ade org tnye sama ada aku main air bah ke tak..weh, tak macho la kalo dok diam saje.. aku ni ketua segala kenakalan masa aku kecik dulu.. mane leh lepaskan peluang...

kejadian berlaku di tempat yg sama, di kampung losong. to be more specific kat sk losong, darjah 2 kenanga. tarikh aku lupe, sebab dulu2 aku tak tulis blog mahupun tulis diari.

haritu hujan lebat.. bila tiba masa rehat, aku jengut ke luar kelas.. oppss.. lupe nak cakap, kelas aku dulu dr papan, so bukan atas lantai la.. tu yang jenguk2 terkejut bile nampak air tu...

hah! mase tu terbuntang la mata aku!!! wah2 sejak aku pindah dr kl ni ane pernah aku mandi sungai.. dulu kt kl slalu la ayah bawak kami ke temler park tu..

mula2 terkebil2 jugak mata aku tgk budak2 kampung redah banjir.. (deorang panggil aku 'budok bando' atau 'budok luo' sebab aku pindah dr kl). gaya2 takut la awal2 tu, tapi bile makin lama makin ramai yang turun meredah air banjir, tanduk aku mula keluar sikit demi sikit..

pelan2 aku turun tangga.. cecah satu kaki dlm air.. pastu lagi sebelah.. dan aku dah berada dlm air.. hahah.. suke gile...

aku pun mula mengatur langkah ke kantin.. yang tak tahan tu aku beli jajan je.. pastu patah balik ke kelas. sampai kelas siap boleh offer perkidmatan beli makanan kt kantin tuh.. "weh2 sape nok suruh beli makanang?" (siap cakap ganu lagi tuh)

pastu mule la ak pergi balik dr kantin ke kelas..

kelas lepas rehat, kelas bm kalo x salah..ke maths.. aku pun lupa.. punye la terkejut cikgu aku sebab majoriti budak kelas aku basah kuyup.

"sape yang tak keluar dr kelas pun tadi?" ade sorang minah pelik (sebab dia perempuan, tp pakai uniform lelaki) angkat tangan. 'bwek.. baik la konon' haha.. jahatnye aku!

masa tu cikgu bagi duit kat budak tu sebab x mandi ujan atau x main air banjir.. sume budak lain hanya mampu kelip-kelipkan mata je la... masa tu timbul penyesalan dalam hati.. tp kejap je la.. aku puas hati gile dpt main air banjir.. kasut aku dah jadi macam gayung pun.. air penuh dlm kasut!

bile ayah dtg fetch aku tghari tu, mengucap panjang la ayah aku!!!! hahaha!!! anakmu ni dah jadi pasukan penyelamat banjir ek!!! huhu.. dpt warning sebijik... dush!

6 pengomen tegar:

Firol said...

hoo budak sk losong..gua budak SK tengku Bariah

cik oryza said...

tengku bariah tu area mane?
sy dok kt tganu setahun je

nabil said...

penyelamat sungguh. kalau terhanyut? haihh~

cik oryza said...

buktinye tak hanyut... ketumpatan akak lebih tinggi drpd ketumpatan air.. huhu

nabil said...

kalau akak lagi tumpat, bukan ke akak yg akan tenggelam
haaa?

bila tenggelam, akak x dijumpai. maka boleh dianggap hanyut.
:P
betul x teori saya?


p/s: abestu kalo org hanyut tu, ketumpatan dia sama dengan ketumpatan minyak ke?

cik oryza said...

hahaha... ye tak ye jugak ye..

maksud akak, bile akak berdiri la... jadi air x leh gerakkan akak.. huhu..

teori merepek ape yang kite reka nih?

 

Pink Girlz Blogger Template | Blogger Clicks DesignBlogger Theme distributed by FREE Templates 4U