JANGAN LUPA TARIKH

join grup ini tanpa paksaan

APA MEREKA KATA

Grab This Widget

RUANG UNTUK MAMI JARUM


ShoutMix chat widget

PARA PELANCONG

YANG KELUAR DAN MASUK KE SINI

Saturday, September 25, 2010

TOYOL

kenal tak ape itu toyol???

ade 2 maksud ye saudara saudari semua.... satu: kertas nota yang dibawak masuk ke dalam dewan periksa, dua: binatang kaler ijau yang ditugaskan mancuri duit orang oleh pemeliharanya. dalam entry ni aku nak cite pasal toyol nombor dua.

ceritanya macam ni, haritu mak aku nak pegi bayar perabot. sebab dh biasa kat kedai tu, maka tuan kedai tu tak de la kisah sangat kami bayar lepas deorang anta perabot.. sebelum mak aku pergi kedai tu, mak aku dah kira siap2 duit yang nak diasingkan.. cukup2 700 ringgit. banyak kali jugak dia kira. maklum la...hal duit jangan buat main.. so lapas kira2 tu, dia pun start keta, pegi la kedai perabot tu. sesampai je kat sana, terus aje dia hulur duit yang dah diasingkan tu. orang tu terkejut! apsal la kurang seratus? selalunye mak ayah aku xpernah la nak buat pasal... dia pun x puas hati, kira lagi.. sambil dia kira, mak aku pun kira. mak aku pun terkejut sebab kurang 100 drpd yg sepatutnya.

dia pun hulur pulak pada mak duit tu. mak aku kira.. eh? kurang.... kira lagi... eh, sama! ajaib! pelik! nasib baik ada lagi duit lain, so tambah aje la...

balik2 rumah tu, mak aku cerita la... sebab lepas kira, turun rumah, naik kete, turun ke kedai, bagi. nak cicir kt mane kan? pas tu mula la dia kaitkan dengan toyol.. rupe-rupenya, kalau orang dulu2 deorang akan ikat duit2 dengan getah. pas tu dia relate kan pulak dengan kawan dia kt skolah yang pegang duit beribu-ribu hasil kutipan yuran bagai... kawan mak aku moden la sikit, dia staple kan pulak duit tu sekali...

tu ape orang tua2 kate la... aku? no komen..huhu

0 pengomen tegar:

 

Pink Girlz Blogger Template | Blogger Clicks DesignBlogger Theme distributed by FREE Templates 4U