JANGAN LUPA TARIKH

join grup ini tanpa paksaan

APA MEREKA KATA

Grab This Widget

RUANG UNTUK MAMI JARUM


ShoutMix chat widget

PARA PELANCONG

YANG KELUAR DAN MASUK KE SINI

Sunday, September 26, 2010

syampu retro



anda kenal tak ape ni??? haaa tak kenal kan???!!! mai sini aku nak kenalkan... benda ni bukan batu sungai ye kawan2.. tapi ia merupakan biji beluru. beluru ni adalah sejenis pokok. pada zaman dahulu kala, orang akan ambil batang pokok ni, tumbuk dalam lesung sampai keluar buih, dan guna la sebagai syampu rambut! jiran aku cakap kalau guna syampu ni, masalah kelemumur insya allah settle

haritu adik aku pergi kem. mak aku (merangkap cikgu skolah tu jugak) pergi la jugak melawat adik aku (nampak sangat tak harap!!!). dekat dengan kem tu ade la sungai, dan jugak pokok beluru nih.. jadi mak aku pun kutip la 5 ketul....

memandangkan mak aku amek buah dan bukan batang, maka aku cuba untuk menggunakan syampu versi retro nih..



langkah pertama, pecahkan kulit dia dulu.. jangan anggap mudah ye! suuuuuussssaaaahhhhh sangat!!! lekung! lekung! lekung!! aku ketuk atas lantai la, dalam lesung la, tak jugak pecah-pecah.. peluh jangan kate la.. kalah orang pergi kebun! aku berjaya pecahkan pun sebab mak yang tolong.. huhu

langkah kedua adalah: keluarkan isinya.. isinya pun bkan senang nak keluarkan.. keras beno! isi dia kenyal macam chewing gum lama.. keras2 gitu.. aku cngkil guna pisau..

pas tu, aku pun campur air.. ade la buih sikit.. sikit aje pun.. mak aku cakap kalau batang pokok tu banyak la buih.. bau?? xde la bau2 fragrance ni.. memang betul2 semulajadi punya bau..

total masa aku guna untuk sediakan syampu ini, adelah dekat setengah jam..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

kesudahannye?? aku buang je syampu tu.. dah la tak de buih, tak wangi pulak tu...

hahahah... menyesal tak bace;p

2 pengomen tegar:

brat2104 said...

baru nk tanya ada kelemumur lg x... =(

cik oryza said...

kalo berkesan awk nk gune ke;p

 

Pink Girlz Blogger Template | Blogger Clicks DesignBlogger Theme distributed by FREE Templates 4U