JANGAN LUPA TARIKH

join grup ini tanpa paksaan

APA MEREKA KATA

Grab This Widget

RUANG UNTUK MAMI JARUM


ShoutMix chat widget

PARA PELANCONG

YANG KELUAR DAN MASUK KE SINI

Showing posts with label social ilinesses. Show all posts
Showing posts with label social ilinesses. Show all posts

Saturday, October 24, 2009

frenster vs fesbuk

dulu2, maase toiletmate aku naiem tu promote fesbuk kat aku, aku amat lah tak suke... siap berpakat ngan kak apai yang mcm mane2 pun frenster menang.. huhu

bile je aku jumpe game tanam-menanam kat fesbuk tu, maka gian la pulak aku nih.. siap x bukak frenster lagi.. siap bole tnye nabil "apa khabar frenster disana, fesbuk di sini sihat2 saje" haha

untuk frenster aku mmg xlimitkan kawan2, cuma bile dh ramai sgt yg x kenal tu, bersedia utk direject la kan... utk fesbuk, aku tanpa belas kasihan akan reject mane2 request dr org2 yang aku tak kenal... kejam kan? haha

tp sekarang, agak ramai jugak dlm senarai frens dlm fesbuk aku, dl 50++ dah kot..kire sape yang diterima/ di add tu sepatutnye patut persyukur sgt dh tu.. (huh! satu perumpamaan yang melampau!) pernah satu masa, ade sorang mamat yang aku xkenal, tp kwn kepada kawan aku add aku.. at 1st ok, dah lame2 sibuk la dok berpantun dlm fesbuk tu.. siap publish sume2 lagi tuh.. aku serabut sangat, aku DELETE JE DIA DR FRENS... hahah.. kejam!

ni masalah kedua pulak timbul, si pencintan-pencintun dok publish merepek2 kt fesbuk tuh... HOI! NAK JIWANG2 JANGAN DOK TUNJUK KAT ORG LA! NAK ANNOUNCE SELURUH DUNIA KE KORANG BUAT DOSA!?? kalo ikut hati aku, nak je aku delete mereka2 nih.. aku main fesbuk pun sebab nak games dan kuiz dia je.. so aku bagi amaran kat sini, sape2 nak menggatal dlm fesbuk aku, dipersilakan keluar!

ni la masalah fesbuk bile sume benda org boleh share.. siap org ni berjiwang sakan kawan lain tolong galak tuh! bweekkk!! geli2!

satu kebaikan frester, korang tulis la i luv u ke i miss u ke, xde org kisah.. dan aku lagi tak kisah ok;p

kesimpulan kat sini:
-aku lagi suke frenster sebagai laman sosial
-aku bersedia utk delete minah2 dan mamat2 yang berkapel sakan (jangan marah aku)
-aku main fesbuk sebab nak game dan kuiz je
-aku takkan ade dah myspace dan segala adik-beradik-sepupu-sepapat dia..

Friday, October 16, 2009

sila bagitahu, sape yang boleh tolong jawab untuk aku!

semalam aku ziarah kawan baru dr somalia ngan waheeba.. hamboi2 sakan aku berkawan.. kalo ade org yang asek nk perli aku tu dgr, mesti kuar ayat "amboi, kawan ngan foreigner sesaje.. tak kawan dah kite dr mesia nih" huh.. payah sungguh nk treat mulut org kasi bau wangi sikit. masalah kt sini, aku ade kwn ramai pun, aku x tgl kawan2 aku ape.. geram aku.. mulut insuran berjuta mmg mcm tu.. kalo kena cili senang nk claim kot.

pas tu, kwan aku from somalia ni cite la, dia ni sebenarnye dh kawin bulan ogos thn lps, tp x pernah jumpe. makin aku kompius, deorg sign ape aku tatau (cm akad la) so kire sbg suami isteri la.. bukan nak nikah, pengantin lelaki dgn pengantin perempuan kena dlm satu majlis ke? pening2... xpe la, mazhab lain kot.

sembang-punye-sembang, maka terkeluarla dr mulut waheeba yg kt mesia nih kalo x kawin pun bole tinggal bersama-sama dengan riang gembira(bersekedudukan lah!). terkejut la si somalia (ameena) tu. aku? dlm kepala dok get ready dgn jwpn je la.. huhu..

"really? muslim?" ameena
"ya, muslim..." waheeba

aduhhh aku nk jwb ape ni? aku sendiri xtau kwn waheeba tau dr mane, sebab aku rase kalo kat penang ni, ia masih kes terpencil. tergagap-gagap la aku jwb soklan2 mereka.. mane aku tahu weh, yg aku pernah tgk pun dlm tv je...

hish.. kepada yang bersedudukan ni, sila jawab utk aku.. aku tatau ape2...tolongg!!!!

 

Pink Girlz Blogger Template | Blogger Clicks DesignBlogger Theme distributed by FREE Templates 4U