JANGAN LUPA TARIKH

join grup ini tanpa paksaan

APA MEREKA KATA

Grab This Widget

RUANG UNTUK MAMI JARUM


ShoutMix chat widget

PARA PELANCONG

YANG KELUAR DAN MASUK KE SINI

Showing posts with label puasa. Show all posts
Showing posts with label puasa. Show all posts

Thursday, September 2, 2010

kenangan puasa tahun lepas

puasa tahun lepas, adik yang belajar kt india pulang bercuti.. jadi, salah satu menu kegemaran dia wajib dibuat. menu kegemaran dia adalah lepat labu. sedaaaapppp sangat!!! kalah lepat pisang tau!

macam biasa lah, kalo buat kuih kat rumah xakan punye dapat sepuloh ketul macam beli kat bazar.. mesti dpt banyak kan! paling kurang pun 20 ketul. bile dah lebih tu, simpan la untuk sahur esok atau berbuka esoknye.. nk dijdikan cerita, lepas sahur, ade la dalam 3, 4 biji lagi lepat labu tu. kebetulan pulak masa tu aku tak puasa. siang2 mase orang xde aku pun ngap lepat labu tu.

tibe2, masa bukak puasa, bole pulak si faris ni tanye.. aik? mane lepat?? bkan tadi banyak lagi ke??

(aku cakap dlam hati: banyak hapenye!!! alamak aku dah ngan sampai habis laaa.... macam mane ni???)

ayah pulak jawab: ehh ayah tak makan!!

afiq pun menafikan... alamak!!! aku je yang diam ni...

tibe2 ak aku pun kate: mak yang makan tadi....

huhuhu.. tq mak!!! eii kecoh betul la orang2 lelaki kt rumah ni... haiyaaa... puasa tahun ni aku memang berjaga2... kalo curi makan, aku make sure tak tinggal kesan dan kalo makanan tu ade lagi, aku akan make sure aku tak ngap sume;p

Wednesday, August 18, 2010

membahagi-bahagikan kasih sayang

sejak duduk di balik pulau, aku ade dua rumah. satu di balik pulau, lagi satu di usm. bile dah ade dua tempat mcm ni, maka kawan2 pun bertebaran kat sana sini.. kat balik pulau pun ade, kat usm pn ade yang menanti untuk dgr update cerita aku;p

paling kesian kawan2 kt usm ni. pagi2 sah aku tido, qada tido yang x cukup waktu hari2 kerja. kalau bulan biasa2 ok lagi, kami akan bermesra-mesra masa lunch dan dinner, tapi kalau bulan puasa ni tunggu malam aje la. kalo kawan2 kt balik pulau, at least masa keje, masa pagi, pas balik tarawih sempat lagi nak borak. maklumla, satu skolah dan satu rumah, pi mai pi mai, jumpa muka sama.

kawan kat usm pulak, memang jumpa masa nk pegi bazar dan masa berbuka.. sanggup tu ponteng solat tarawih semata-mata untk spend masa utk kawan2 kat usm.. iye la aku balik sini jumaat dh petang, balik sana balik ahad tengah ari atau petang, so ade 2 petang aje la untuk kawan2.. itu pun kawan2 kt balik pulau kompelin lagi (wawa aje sbnrnye) bising nak suruh posa sama ngan dia.. iyo la.. minggu ni minggu akhir aku keje.. jumaat ni, 20/8 chau chin chau! goodbye balik pulau, dan 22/8 goodbye penang, tu yang dia nak spend masa ngan aku tu. aku pulak meronta2 nak balik sebab aku kena share bilik kat balik pulau tu dgn gadis2 control, jadi i need my own time for myself..

adoiii susah nak berbahagi kasih ni... ni belum lagi orang puncak alam, family kat kelantan ngan makcik2 aku bising tau.. ;p

*sedih pulak nak tamatkan keje aku dan berpisah dgn kawan2
**sedih lagi nak berpisah dgn kawan2 semasterji dgn aku

 

Pink Girlz Blogger Template | Blogger Clicks DesignBlogger Theme distributed by FREE Templates 4U