JANGAN LUPA TARIKH

join grup ini tanpa paksaan

APA MEREKA KATA

Grab This Widget

RUANG UNTUK MAMI JARUM


ShoutMix chat widget

PARA PELANCONG

YANG KELUAR DAN MASUK KE SINI

Showing posts with label pregnancy. Show all posts
Showing posts with label pregnancy. Show all posts

Tuesday, August 23, 2011

bela kucing



isteri: abe, sayang rase macam nk bela kucing la....
suami: nanti lepas bersalin la baru bela... bahaya la sayang...



********************


isteri: abe, sayang rase macam nk bela kucing la....
suami: ni mengidam ke ape ni???
isteri: ha a... mengidam la... bole tak??
suami: nanti la sayang... bahaya bulu dia tu

dah dua kali tanye ni... nak bagi takkk??? mengidam nih! mengidam! :(

Friday, August 5, 2011

perubahan ketara di minggu ke-13

wah wah! baru je post dua tiga hari lepas.. nak tulis lagi la pulak!! huhu sebenarnya saya excited nih.. sebab saya baru discover semalam :)

masa week 6 rasenye and above, saya mengalami satu alahan pada bau nafas suami saya. mula2 saya terfikir jugak, ' eh apsal pahit sangat bau abe nih?? sampai ke tekak baunye. masa mula2 kawin haritu bukan bau macam ni' ya allah seriously busuk!!! busuk mcm mane tah.. pelik la baunye..sampaikan kalau tido berhadapan saya akan tutup hidung saya dengan bantal. huhuhu dia bengang, dia pun tido telentang je;p lama jugak la kes tak bole hidu bau nafas dia ni berlarutan. sampaikan kalau duduk dekat saya automatically akan ambik bantal untuk tutup muka. kalau tak.. kadang2 bole bawak muntah!!!

sampai la semalam, sy lupa nak tutup hidung.. borak berdepan lagi sebelum tido. eh?? kompius nih kompius.. sy pun diam.. try bernafas mcm biasa masa dia bercakap.. eh ha a laaa!! saya dah tak bau pahit2 busuk tu la!! alhamdulillah.. lega rasenye... harap2 nya kedadaan ini berterusan la.. jangan semalam je..

target (target ke??) seterusnya, saya harap saya lalu nak makan mcm dulu2.. kalau sebelum ni, sume pun lalu, sume pun sedap, sume pun ok.. beli la ape pun saya makan, tapi sekarang.. uwaa... nasi kureng. makanan siam lagi hancus, tak leh bau langsung paprik ke tomyam ke sup ke mmg kembang tekak2 nih padahal itu la yang menjadi pojaan hatiku

Tuesday, August 2, 2011

tiga belas dan lebih sikit

salam all!!

wah lama betul saya tak update blog. malas betul rasenye nak update blog. ade satu post saya dh taip, tapi berenti sekerat jalan je.. dok tersimpan rapi dalam list nun.. haha!

4 jun (jun? bulan 6, 2 bulan lepas la ni kirenye) adalah kenduri sebelah suami saya. masa tu sy sepatutnye period dah. tapi tak datang2 pun. cukup je 4 hari lewat, saya pun menerjah lah farmasi, beli pregnancy test kit (sangat tak sabar di sini okey! tak nyempat nak tunggu seminggu!)

hasilnya adalah positive! waaaaa alhamdulillah.. selepas dua kali ku menangis setiap kali period kaaaannn... alhamdulillah akhirnye!!! sy ade ambik gambar result tu, tapi tak bole nak transfer pulak ke komputer ni :( pastu bole pulak pegi check kat internet rupe2nye sebaik-baiknya check pada waktu pagi, first urine tu sebab masa tu la hormon HCG paling tinggi.. ni punye la tak sabar, saya test sebelum tido lagi... ;p esoknya pegi la beli lagi satu tester, test pagi-pagi. nasib baik keputusan tak berubah.. hhuhu

since saya ade slipped disc, sy pegi klinik minggu berikutnya sebab masa tu sy sakit belakang sangat2. so dr dah sahkan dan bagi advice sikit.. masa tu 5 minggu. tak rase lagi pening ke ape..

bila dah minggu ke 6,7,8,9 - 11 sy rasa pening bila berdiri lama2. muntah?? alhamdulillah tak de sangat.. skali dua ade la.. tapi kalau nak shopping memang tak bole la.. jalan je sikit, mula la berputar-putar dunia sy ni. pastu mula la lembek lutut la menggigil la.. huhu kalau jatuh, malu la saya!!

alamak.. rase malas dah la pulak nak menaip.. bersambung la ye;p

 

Pink Girlz Blogger Template | Blogger Clicks DesignBlogger Theme distributed by FREE Templates 4U